'Türkiye'nin turistik değerleri dizilerde kullanılmalı'

Türk dizi ve filmlerinin içine yerleştirilecek turistik ve kültürel unsurlarla tanıtıma büyük katkı yapılabileceğini belirten Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, "Yapımcılar ile biraraya gelerek, Türkiye'nin turistik değerlerinin film ve dizilerde kullanılması konusunu masaya yatıracağız" dedi.

'Türkiye'nin turistik değerleri dizilerde kullanılmalı'

Türk dizi ve filmlerinin içine yerleştirilecek turistik ve kültürel unsurlarla tanıtıma büyük katkı yapılabileceğini belirten Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, "Yapımcılar ile biraraya gelerek, Türkiye'nin turistik değerlerinin film ve dizilerde kullanılması konusunu masaya yatıracağız" dedi.

12 Ekim 2014 Pazar 23:31
'Türkiye'nin turistik değerleri dizilerde kullanılmalı'
Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Türk markalarının dizilerde mozaiklenmesine zararlı alışkanlıklar dışında karşı olduğunu belirterek, "Bunu mozaikleme değil, sansürleme gibi algılıyorum" diye konuştu. Zeybekci, İstanbul'da yapılacak toplantıda, Türk markalarının ve Türkiye'nin turistik değerlerinin film ve dizilerde kullanılmasını masaya yatıracaklarını söyledi.
 
Japonya'da katıldığı forumun ardından açıklama yapan Zeybekci, Türkiye'nin dizi ve filmler yoluyla tanıtılması için bir çalışma yürüttüklerini belirterek, "17 Ekim'de dünya çapında önemli bir dizi yönetmeni ile Türkiye'deki film ve dizi yapımcıları bir araya gelecek, biz de orada olacağız. Türk dizilerini, film sanayi için bir ihraç ve fırsat ürünü olarak görüyoruz. İçine yerleştireceğimiz Türkiye unsurlarıyla bu imkanı tanıtımda çok iyi biçimde kullanmak istiyoruz. Türkiye'nin içinde her şey var, Türk ürünleri, kültürü, turizmi, kültür coğrafyasındaki yerlerimiz. Bunun içine hedef ülkelerimizin de coğrafya ve figürlerini serpiştirerek akılı hareket etmemiz gerekiyor. Başka ülkelerin filmlerini seyrederken en az 3-4 kere bayraklarını selamlatırlar, inançlarla ilgili figürlerini bir yerlere koyarlar, birçok defa da hiç fark ettirmeden 'illa burayı gidip göreyim' dediğiniz coğrafi, kültürel, turizm değerlerini koyarlar ve o aile birkaç defa tüketim için önemli yerlere gider. Bunları da markaları gizlemeden yaparlar" dedi.
 
"YAŞLI TURİSTLERLE İLGİLİ BİR PROJE İÇİN JAPONYA İLE ÇALIŞACAĞIZ"
 
Öte yandan, Japon turistlerin deniz, kum, her şey dahil seçeneği yerine kültür, doğa ve sahil turizmini tercih ettiğini belirten Zeybekci, "Japonya ile emekli ve yaşlılarla ilgili ortak proje için çalışıyoruz. Avrupa, Amerika, Kuzey Amerika, Japonya gibi ülkelerin en büyük problem yaşlılarının ülkelerinde ağırlanması, bakımı. Bunu Türkiye'de çok daha uygun imkanlarla çok daha rahat yapabiliriz. 40 milyon turisti ortalama 600-800 dolar harcamayla ağırlamaktansa, 1 milyon turist yerine böyle bir 50 binlik ağırlamayı yapmak bizim için daha avantajlı, ekonomik, kazançlı" diye konuştu.
 
Son Güncelleme: 12.10.2014 23:33
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner81