18 MİLYON TASARRUF

Çevre Yolu'nda çekilmez olan trafiği rahatlatan ve Akdeniz Üniversitesi'nin (AÜ) Alanya İşletme Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İbrahim Güngör'ün girişimleri sonucu 5 ay önce başlatılan Yeşil Dalga uygulaması sonucu 750 bin Lira gibi astronomik bir rakamın vatandaşın cebinde kaldığı ortaya çıktı.

18 MİLYON TASARRUF

Çevre Yolu'nda çekilmez olan trafiği rahatlatan ve Akdeniz Üniversitesi'nin (AÜ) Alanya İşletme Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İbrahim Güngör'ün girişimleri sonucu 5 ay önce başlatılan Yeşil Dalga uygulaması sonucu 750 bin Lira gibi astronomik bir rakamın vatandaşın cebinde kaldığı ortaya çıktı.

13 Aralık 2014 Cumartesi 06:21
18 MİLYON  TASARRUF
Uygulama maddi kazancının yanı sıra ayrıca başta stres ve üzere zaman kaybı gibi bir çok konuda da vatandaşı rahatlattı.
Alanya Çevre Yolu'nda yıllardır süre gelen trafik sorununu geliştirdiği Yeşil Dalga sistemi ile minimize hale getiren Güngör, bu sistem ile Alanya'da günlük 50 bin TL yakıt tasarrufu sağlandığını, bununda yılda toplam 18 milyon TL'ye karşılık geldiğini söyledi. 5 aydır Alanya Çevre Yolu'nda uygulanan Yeşil Dalga Sistemi'nde 60 km hızla gidildiğinde ışığa takılma stresi yaşanmıyor. Alanya Çevreyolu'nda bulunan 12 ışığın hem gidiş hem de geliş yönünde ardışık Yeşil Dalga Sisteminin oturmuş durumda olduğunu söyleyen Güngör, "Çevre Yolunda 60 km hızla hiç durmadan gidebilmekte. Ayrıca yakıtta da minimum şekilde kullanılmakta" dedi.
"YEŞİL DALGA'NIN ÇOK BÜYÜK YARARLARI VAR"
Yeşil Dalga Sistemi'nin yakıt tasarrufu dışında da çok büyük yararları olduğuna vurgu yapan Güngör,"Alanya'da insanlar bunu  bir fiil gördüler. Öncelikle insanlar bu yoldan geçerken mutlu olmaktalar. Bende aynı şekilde. Kırmızı ışıkta bekleme gibi bir şey yok. Trafik çok yoğun olduğu sıralarda belki birkaç ışıkta bekleme durumu var. İnsanların kırmızı ışık stresini ortadan kaldırıyor. Yakıt miktarını yüzde 50'ye kadar varan bir düşürme sağlıyor. Ulaşım süresini yüzde 60'a varan bir düşürme sağlıyor. Yarım saatte geçilen hat şu anda 10 dakika geçilebiliyor. Geçen araç sayısını arttırıyor, birim zamanda trafiği rahatlatıyor. Yasal hız limitine sürücüler mecburen uyduğu için kaza riski çok çok azalmış oluyor. İnsanlar birbirine daha saygılı sürüşler yapma durumunda kalmış oluyor. Egzoz çıktılarının yapmış olduğu hava kirliliği son derece düşmüş oluyor. Araçların dur kalklardan dolayı balata, akü gibi parçalarının yıpranması son derece azalmış oluyor. Alanya'mız için belki en önemlisi yabancıların bu durumu görmeleri. Alanya'mız için büyük bir olumlu imaj ortaya çıkarıyor. Çünkü bu bir medeniyet göstergesi de aynı zamanda. Böyle bir ülke var ki her şeyini yapmış, yeşil dalgasını da yapmış böyle bir ülke görünümü veriyor. Belki de en önemli sonuçlarından biri" diye konuştu.
"MEVSİMLERE GÖRE TASARRUFTA FARKLILIKLAR OLABİLİYOR"
Alanya'da 12 ışıklık Çevre Yolu'nda sistemin sadece yakıttan dolayı günlük katkısının 50 bin lira olduğunu söyleyen Güngör, yaz ve kış dönemlerinde bu rakamda oynamalar olduğunu belirtti. Güngör, "Yaz dönemleri bu 100 bin liraya çıkabilir. Kış dönemleri 30-40 bin liraya inebilir. Ama ortalama en az 50 bin lira yakıt tasarrufu sağlamış oluyor sürücülerimiz için" dedi. Türkiye geneline Yeşil Dalga Sistemi'nin uygulamaya konulduğu takdirde 5 milyar liraya kadar yakıt tasarrufu sağlanabileceğinin altını çizen Dekan Güngör, "Sistem, Türkiye'nin tamamında uygulandığında sadece yakıttan dolayı 5 milyar lira her yıl tasarruf sağlanabilecek." 
"UYDUDAN SAAT AYARI YAPILIYOR"
Elektrikler kesildiğinde sistemin bozulmaması için gerekli tüm cihazların bulunduğunu belirten Güngör, sitemin aksamaması için uydudan tüm kavşaklarda bulunan saatlerin ayarı yapıldığını söyledi. Güngör, "Bir çok gerekli şey kavşaklarda uygulanan sinyalizasyon sistemlerinin içinde var. Sistemin hiçbir zaman aksamaması için uydudan bütün kavşaklarda  4-5 saniyede bir saat ayarı yapıyor. Çünkü burada saliseler ve saniyeler çok önemli. 4-5 saniyede bir saati tekrar ayarlıyor. Birlikte bir uydudan ayarlandığı için tüm kavşaklarda saniye sapmaları da ayarlanmış oluyor" diye konuştu.
"ELEKTRİK KESİNTİLERİ SORUN DEĞİL"
Elektrik kesintilerinin sorun olmadığını ifade eden Güngör, "Elektrik gedip geldiğinde yapacak birşey yok. Sistem elektriksiz çalışmıyor. Herhangi bir kavşakta elektrik geldiğinde bir sistemle o kavşak yeşil dalga durumuna uyacak şekilde bekletiyor. Yeşil dalgaya uygun olduğu zaman yeşili başlatıyor ve yeşil dalga devam etmiş oluyor" dedi. 
"SİSTEMİ ALANYA'DA HERKES TALEP ETTİ"
Bilim insanı olarak alanının optimizasyon olduğunu belirten Güngör, "Benim bilim insanı olarak alanım optimizasyon. Karmaşık sorunların en iyi çözümünü bulma ile ilgili yöntemler, metotlar üzerinde çalışıyorum.Trafik sistemi de matematiksel olarak karmaşık sorunlar içinde yer alan bir problem. Bizim alanımız. Bu tür benzer uygulamaları biz çok yaptık.Alanya'da herkes bunu talep etti, herkes talep ediyor. Yararlı bir şey. Yararının olmadığı bir insan da yok, zarar verdiği bir insan da yok. Tüm insanlara yararlı bir şey" diye konuştu.
"SON DERECE BASİT BİR SİSTEM"
Yeşil Dalga Sistemi'ni geliştirmesinin yaklaşık iki gününü aldığını belirten Güngör, "Bu son derece basit bir şey. Planlaması 1,2 günde yapılan bir şey. Verileri toplama ve o verileri benim geliştirdiğim yöntemle analiz edip optimum sistemi ortaya koymak birkaç günlük bir şey. Bir şehirdeki Yeşil Dalga siteminin tümünü oturtmakla ilgili birkaç günlük bir çalışma yetiyor bana. Bunun bir de sinyalizasyon cihazları ile ilgili tarafları var. O cihazların kontrolden geçmesi gerekiyor. Yeşil dalgaya uygun girişleri olmayanların değiştirilip, uygun girişleri olanların takılması gerekiyor. Genellikle var olan her yerdeki sinyalizasyon cihazlarının içerisinde yeşil dalgaya uyumlu girişler var. Biz sorunları minimize ediyoruz. Zaman zaman 3,5 dakikada olsa aksamalar oluyoruz. Biz istiyoruz ki oda olmasın, saat gibi çalışsın tüm sistem" dedi.
"MALİYET CÜZİ KAZANÇ FAZLA"
Sistemin maliyetinin çok cüzi olduğuna vurgu yapan Güngör, "Bunun yok denecek bir maliyeti var. Getirisiyle kıyasladığınızda maliyetini hesap etmek ya da dikkate almak gibi bir düşünce yok. Bin lira getirisi varsa 10 kuruş maliyeti var. Böyle bir sistem. Sistemi bilen insan sayısı çok fazla. Bu insanların teşvik edilmesi ve önünün açılması yeterli" diye konuştu.
"PETROLDE ARTTIRIM YÜZDE 50 OLUR"
Tüm Türkiye'de Yeşil Dalga Sistemi uygulanırsa üretilen petrol miktarından yüzde 50 gibi bir arttırım sağlanacağını söyleyen Güngör, sözlerini şöyle tamamladı: "Yeşil dalga uygulaması ile yapılabilecek tasarruf esasında büyüklük olarak çok dikkate değer bir seviyede. Tüm Türkiye'de uygulandığında 5 milyar TL'ye varan tasarruf sağlama imkanı veriyor. Bu da ülke ekonomisi açısından çok önemli. Bir kıyaslama yapmak gerekirse Türkye'nin yılda kendi topraklarında ürettiği petrol miktarının yarısı değerine yaklaşan bir seviyeye varıyor. Tüm Türkiye'de yeşil dalga uygulaması yapılırsa her yıl Türkiye ürettiği petrol miktarını yüzde 40-50 gibi arttırmış anlamına geliyor. İnsanlar huzurlu, güvenli, mutlu bir şekilde yolculuğunu yapıyorlar. O kadar trafik ışığının içinde. Bunun biran önce ülkemizde hayata geçirilmesi gerektiğine inanıyorum."
Yeşil Dalga projesinin ardından 60 km'lik hızla giden bir araç kırmızı ışığa yakalanmadan 10 Dakika içinde Çevre Yolu'nu bir uçtan diğer uca gidebiliyor. Projeden önce bu mesafe yazın yarım saatti buluyordu. 
 

Son Güncelleme: 13.12.2014 06:24
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner81