'Öğrenen çocuk mutlu çocuktur'

'Öğrenen çocuk mutlu çocuktur'

25 Temmuz 2017 Salı 23:03
'Öğrenen çocuk  mutlu çocuktur'
BİL Alanya Koleji Okul Psikologu Gevher Gündüz, öğrenen çocuğun okula severek gittiğini ve mutlu birey olarak büyüdüğünü söyledi
 
BİL Alanya Koleji  Okul Psikologu Gevher Gündüz, etkili ve kalıcı öğrenmeyi eğlenerek öğrenen bir nesil yetiştirmeyi amaçladıklarını açıkladı.
Öncelikli amaçlarının çocukların meraklarını teşvik eden, öğrenmeyi ve üretmeyi seven pozitif bir eğitim atmosferi içinde mutlu çocuklar yetiştirmek olduğunun altını çizen Gündüz, “Öğrenmeyi öğrenen çocuklar, okula severek geliyor, mutlu bireyler olarak büyüyor.” dedi.
Okul Psikolog Gevher Gündüz, okul psikologlarının işlevleri ve çocuğun hayatına kattığı pozitif çalışmalarla ilgili şu açıklamayı yaptı: 
“Okul psikolojisi alanı Kratochwill (1981)’e göre, çağdaş psikolojinin çocukluktan olgunluğa hızla ulaşan en önemli ve aktif alanlarından biri sayılmaktadır.
Okul psikolojisi, klinik psikoloji ve eğitsel psikolojinin ilkelerinin öğrencilerin davranış ve öğrenme sorunlarını tespit ve tedavisine yönelik kullanıldığı bir alandır. Okul psikologları olarak çocuk ve ergen gelişimi, öğrenme teorileri, kişilik teorileri gibi alanlarda akademik olarak donanımlı olup, eğitim sürecinin bir parçasıdır. 
BİLİMSEL YÖNTEMLERLE TEST EDİLİYOR
Öğrencilerimizin öğrenme süreçlerinde karşılaşabilecekleri güçlük ve çatışmalarda, öğrenim sorunlarında öğretmenlerimizle, eğitim danışmanlarımızla ve rehberlik servisiyle iş birliği içinde bu güçlüklerin üstesinden geleceğiz. Bu süreçlerin tespit ve takibini bilimsel yöntemlerle test ediyor, zihinsel gelişim düzeylerini değerlendirme ve takibini yapıyor, öğrenme güçlüğü başta olmak üzere birçok akademik ve bireysel sorunun tanılamasında kullanılan bilimsel test ve envanterlerle güçlü veriler topluyoruz. 
YENİLİKÇİ EĞİTİM ANLAYIŞI
BİL okullarının yenilikçi eğitim anlayışı ile okulda daha etkili ve kalıcı bir öğrenmeyi eğlenerek öğrenen bir nesille sağlıyoruz. Öncelikli amacımız çocukların meraklarını teşvik eden, öğrenmeyi ve üretmeyi seven pozitif bir eğitim atmosferi içinde mutlu çocuklar yetiştirmektir. 
Yaşam boyu öğrenme modeliyle, problem çözme becerileri gelişmiş, kendine güvenen, kendi zihinsel süreçlerinin farkında bireyler yetiştiriyoruz. Öğrenmeyi öğrenen çocuklar, okula severek geliyor, mutlu bireyler olarak büyüyor.'

En geniş kadrolu PDR birimi 
 
BİL Alanya Koleji Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi, yeni eğitim öğretim yılında anaokulundan ortaokul son sınıfa kadar vereceği hizmetleri ve yapacağı etkinlikleri açıkladı.
Alanya’da en geniş kadrolu Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi’ne sahip olan BİL Koleji, kendini anlayan, ilgi ve yeteneklerinin farkına varan, üretken, çevresiyle uyum içerisinde olan öğrenciler yetiştirmeyi hedefliyor.
PDR Servisi Uzman Danışman Serap Cihangiroğlu Alanya BİL Koleji Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi hizmetlerinin aşağıdaki temel amaçlar çerçevesinde  sürdürüleceğini söyledi.
Cihangiroğlu, öğrenciden veliye kadar uzanacak hizmet ve etkinlikler bütünü hakkında şunları söyledi: 
“Rehberlik ve psikolojik danışmanlık, çocuklarımızın kendi potansiyellerini kullanırken çevresiyle mutlu ve uyum içinde ilişkiler kurmasına yardımcı olan profesyonel bir süreçtir. 
Öğrencilerimizin yaşadığı eğitim öğretim ortamına uyum sağlayabilmesi, kendilerini tanıyabilmeleri, kabul etmeleri, sağlıklı kararlar alabilmeleri, kendilerini açık ve net bir şekilde ifade edebilmesinin sağlanması ve yeteneklerinin fark edebileceği ortamların oluşturulması, duygusal, sosyal ve zihinsel gelişimlerinin desteklenmesine yönelik çalışmaların yapılması Rehberlik ve Psikolojik danışmanlık birimimizce sürdürülmektedir. Bireysel, mesleki ve eğitsel psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları; bireysel görüşmeler, grup çalışmaları, geziler, bültenler, seminerler, hizmet içi eğitim çalışmaları, bilgilendirme toplantıları, test ve envanter uygulamaları aracılığıyla yapılmaktadır. 
Hedeflerimiz kendi özelliklerini tanıyan, kendine güvenen, kendisi ve çevresi ile barışık, başkalarının farklılıklarını kabullenen, olumlu ilişkiler kuran, arkadaş ilişkileri ve okul yaşamı boyunca karşılaşabileceği güçlüklerde kendi adına karar verebilen ve bu sorunları çözmek için çaba harcayan, kendi ilgi ve yeteneklerini göz önünde bulundurarak hayatını yönlendiren, hatalarını fark eden, eksikliklerini kabul eden, kendine ve başkalarına saygılı, duyarlı davranan, sorumluluk alan, ilkeleri olan ve sorgulayıcı, eleştirici bakış açısıyla düşünen sağlıklı ve mutlu bireyler yetiştirmektir. Öğrencilerimizin zihinsel, duygusal ve sosyal yönden en üst düzeyde gelişmelerine yardımcı olmaktır.
Amaçlarımız
• Anne-baba, öğretmen ve arkadaş ilişkilerinde empatik iletişim kurma becerisinin geliştirilmesine yardımcı olmak
• Etkin dinleme ve kendini ifade etme becerilerini kazanmalarını sağlamak
• Birey olarak sorumluluk almalarına ve problem çözme becerisi geliştirmelerine destek olmak
• Öğrencinin duygu, düşünce ve davranışlarını tanımasına yardımcı olmak
• Öğrencinin benlik algısını tanımasını ve olumlu bir benlik kavramı geliştirmesini sağlamak
• Öğrencinin ilgi ve yeteneklerini tanımasına ve içten denetimli bir tutum kazanmasına yardımcı olmak
• Öğrencilerin hedeflerini belirlemelerine ve hedef oluşturmalarına yardımcı olmak, amaç belirlemenin önemini kavratmak
• Zamanı etkin kullanabilme becerisi kazandırmak
ÖĞRENCİ TANIMA ÇALIŞMALARI
• Sınıf rehber öğretmenleriyle kurulan diyalog ve ortak çalışmalar
• Bireysel öğrenci görüşmeleri yapılır
• Öğrenci Tanıma Formları Uygulanır.
• Öğrencilere Öğrenme Biçimleri İle İlgili Anketler Uygulanır.
• Bireylerin İlgi Ve Yeteneklerini Belirlemeye Yönelik Anketler Uygulanır.
PSİKO-SOSYAL GELİŞİM DÜZEYİNİ BELİRLEYİCİ ÇALIŞMALAR
• Öğrencilerin Gelişim Düzeyleri
• Gözlem Metoduyla
• Bireysel Görüşmelerle
• Aile İle Yapılan Görüşmelerle
• Sene İçerisinde Uygulanacak Envanterlerle Takip Ve Değerlendirilme İçine Alınır
• Ergenlere Yönelik Çalışmalar
• Ergenlik Döneminin Özelliklerini Ve Aşamalarını Anlatan Broşürler Hazırlanır
• Ergenlere Ve Ailelere Yönelik Bilgilendirme Amaçlı Seminerler Düzenlenir
• Ergenlere Yönelik Grup Çalışmaları Yapılır
• Alan Seçimi Ve Mesleki Yönlendirme
• Mesleklerle İlgili Tanıtım Ve Bilgilendirilmeler Yapılır
• Alan Seçimi Ve Mesleki Yönlendirme Amaçlı Envanterler Uygulanır Ve Sonuçları Değerlendirilerek Yönlendirilmeler Yapılır
• Sınav Kaygısına Yönelik Çalışmalar
• Kaygı Düzeyini Belirleyici Envanterler Uygulanır
• Analiz Sonuçlarına Göre Bireysel Görüşmeler Ve Grup Görüşmeleri Yapılır
• Sınav Kaygısına Yönelik Rehberlik Sunumları Yapılır
TEOG’ a YÖNELİK ÇALIŞMALAR
• Her Dönem Belirli Zamanlarda Yapılan Deneme Sınavlarının Sonuçları Değerlendirilir Ve Öğrenci İle Paylaşımlar Yapılır.
• Bireysel Çalışma Planı Oluşturma Ve Zaman Yönetimi Konularında Birey İle Görüşmeler Yapılır.
• Sınav Sistemiyle İlgili Bilgilendirme Seminerleri Düzenlenir.
• Başvuru Tarihlerinde Gerekli İşlemler Aile İşbirliğiyle Tamamlanır.
• Okul Ve Üniversite Tercihleri Döneminde Gerekli İşlemler Yine Aile-Öğrenci-Rehberlik İşbirliğiyle Yapılır.
AİLE İLE YAPILAN ÇALIŞMALAR
• Genel Veli Toplantıları
• Bireysel Veli Görüşmeleri
• Çeşitli Konulara Yönelik Seminerlerin Düzenlenmesi
• Bilgilendirme Amaçlı Broşür Çalışmaları Yapılır”
 

Son Güncelleme: 25.07.2017 23:06
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner81