Google Arama Motoru sonuçlarında, üst sıralarda yer almak ve küçük ve orta ölçekli işlemeler için önemli bir pazarlama kanalı oldu. Bu yöntem ile, hedef kitlesine tam 12’den ulaşan işletmeler satışlarını ve marka bilinirliklerini doğal ve hızlı bir şekilde arttırabiliyorlar.
Yaygınlaşan internet ve akıllı telefonlar sayesinde, her türlü ihtiyacımızı önce Google’a sorar olduk. Örneğin, bebek arabası almak isteyen bir anne, öncelikle internetten bebek arabası modelleri veya bebek arabası fiyatları gibi aramalar yaparak çıkan sonuçlar arasında marka ve fiyat bilgisi ediniyor. Satın almak istediği anda, güvendiği bir siteden bu ihtiyacını kolaylıkla karşılayabiliyor.
Kullanıcılar genellikle, arama sonuçlarında ilk sayfada çıkan sonuçlar arasında değerlendirme yapıyorlar. Google Arama Motoru sonuçlarında ilk 5 sayfa reklam sonuçlarına ayrılmıştır. Reklamlı alanlardan sonra, doğal sıralamalarda yer almak için firmalar e-ticaret sitelerine SEO çalışmaları yaptırırlar. , e-ticaret ve diğer siteler için site içi ve site dışı (backlink), SEO çalışmaları ile sitenin kalitesini yükselterek, doğal sonuçlarda üst sıralarda çıkmasını sağlamaktadır.
Google aramalarında, AdWords çalışmaları ile ilk 5 reklamlı sonuçlar arasında yer alınabiliyor. Tıklama başına bir maliyet ile bu alanda yer alan firmalar, müşteri kitlesine sektöründe kullanılan birçok farklı anahtar kelimelere teklif vererek üst sıralarda yer alıyor. Birçok firma artan AdWords maliyetlerinden yakınsada, düzenli bir şekilde maliyet performansını arttıran firmalar işlerini başarıyla büyütebiliyor.
Google Görüntülü Reklam Ağı Modeli
Google Display Network ya da GDN olarak bilinir. Reklam bannerınız ya da görseliniz, ilgili haber sitelerinde veya ilgili konularda yazı içeren blog sitelerinde görünür. Okuduğunuz bilginin içeriğine veya gezdiğiniz son websitelerine göre bu reklamlar aslında size özel gösterilir. Örneğin, ayakkabı modellerine baktıysanız, daha sonra bir haber okurken, ilgi gösterdiğiniz ayakkabı modelleri ve fiyatlarını içeren görseller karşınıza çıkar. Bu yöntem, görsel reklamlar arasında yeniden pazarlama olarak adlandırılır. Başka bir örnek vermek gerekirse, vizesiz ülkeler ile ilgili bir haber okurken, vize hizmetleri sunan bir firmanın görselin görmeniz yine GDN ile yapılabilen başka bir reklam kampanyası modelidir.
Youtube Reklamları
Son zamanlarda özellikle gençlerin sık kullandığı sosyal platform Youtube, ülkemizde bilinirliğini hızla arttırmaktadır. İzlediğiniz, videolarda artık başında, ortalarında ve alttaraflarında sürekli reklam çıkmaktadır. İzlenen videonun konusuna göre bu reklamlar kullanıcıya gösterilir ve firmalar bin gösterim başına reklam maliyetine katlanırlar.
Aranan anahtar kelimeyle ilgili, okunanan konunun içeriği ile ilgili veya izlenen videonun konusuna göre reklam göstermek, ürün ve hizmet satın alma olasılığı yüksek olan bir hedef kitle çalışmasıdır. AjansAD Dijital Pazarlama ajansı, () yapılan bu reklam modelleri ile harcanan tüm reklam harcamalarının ne kadar bir kitleye ulaştığı ve nasıl bir satış getirisinin olduğunu ölçümlemenin mümkün olduğunu belirtti. Dijital Ajansların artık, Dijital Performans Ajansı olarak anılmaya başlaması, akıllı reklamlar sayesindedir.