ITB Turizm Borsası yorumu: Türkiye kızgın, Almanya kırgın!

Türkiye'ye dönmeye başlayan turizmciler sosyal medyada yoğun olarak stant fotoğrafları eşlğinde yorumlarını paylaşıyor. Genel kanı fuarın var olan olumsuz tabloyu doğrular nitelikte olduğu yönünde.

ITB Turizm Borsası yorumu: Türkiye kızgın, Almanya kırgın!

Türkiye'ye dönmeye başlayan turizmciler sosyal medyada yoğun olarak stant fotoğrafları eşlğinde yorumlarını paylaşıyor. Genel kanı fuarın var olan olumsuz tabloyu doğrular nitelikte olduğu yönünde.

13 Mart 2017 Pazartesi 21:51
ITB Turizm Borsası yorumu:  Türkiye kızgın, Almanya kırgın!

Bu yıl 51. kez kapılarını açan Uluslararası Turizm Borsası - ITB Berlin Fuarı siyasi tartışmaların gölgesinde kaldı. Türkiye bu yıl da yine 3.2 Avrupa Salonu'nda yerini alırken, stantların boşluğu dikkat çekti. Fuarın son iki gününe halka açık olarak girilirken Türkiye'ye dönmeye başlayan turizmciler sosyal medyada yoğun olarak stant fotoğrafları eşlğinde yorumlarını paylaşıyor. Genel kanı fuarın var olan olumsuz tabloyu doğrular nitelikte olduğu yönünde.
TÜRKİYE KIZGIN, ALMANYA KIRGIN
Antalya Kent Konseyi Başkanı ve TurizmdeBuSabah yazarı Recep Yavuz, ITB Berlin'i ilk üç gün ve son iki gün olarak yorumlamak gerektiğini vurgulayarak şunları ifade ediyor: "Birinci bölüm maalesef, tatsızdı. Türkiye stantları bildiğimiz alışık olduğumuz resminde değildi. İlk 3 gün boyunca turizmden çok siyaset ve Türk-Alman ilişkileri gündemdeydi. Karşılıklı restleşmeler turizmcinin de pusulasını şaşırttı. Bu kargaşada sağduyulu yorum ve analizler kayboldu gitti.
Bahsedilen Türkiye'ye turizm boykotu gibi bir konu ITB ile ilgili değil, eski bir turizmci olan Karl Born'un bir demeci idi. Reise Analyse toplantısında 2016 yılında Türkiye'nin Alman pazarındaki payının yüzde 5,6 ile İspanya ve İtalya'nın ardından 3. olarak gerçekleştiği açıklandı. 2017 yılında bu oranın yüzde 4 civarında olarak sıralamanın 7.'liğe gerileceğinin öngörüldüğü belirtildi. Bugün ve yarın halkın Türkiye standtlarına ilgisi belki ilk defa bu kadar önemli hale geldi. Fuarda kalan arkadaşlar bunu mutlaka gözlemleyip paylaşacaklardır. Biz Berlin'den dönerken geride bıraktığımız resim; Türkiye kızgın, Almanya kırgın idi..."
FUARLARI SORGULAMAK LAZIM
Peninsula Tours Genel Müdürü Fahrettin Çiçek de, sosyal medya hesabından yukarıdaki fotoğrafı paylaşarak şöyle diyor: "ITB Berlin'den ilk kez bu kadar karışık duygularla ayrılıyorum. Orta Avrupa sıkıntılı, planları gözden geçirip, ümit vadeden pazarlara yöneliyoruz... Bugün fuarda halk günü biz ayrıldıktan sonra stantlarımızda durum.. ilk gün sergilemeye başladığımız broşürler olduğu gibi duruyor...Üzüntü verici.. Fuarların gerekliliğini sorgulamakta fayda var! Digital ve Sosyal medyaya yoğunlaşma zamanı.
GEÇEN YIL RUSYA İLE YAŞANAN BU YIL ALMANYA İLE
Antonina Turizm Genel Müdürü Atilla Tuna ise şu yorumu yapıyor: "Berlin ITB Turizm Borsası Fuarı, Almanya-Türkiye hattında yaşanan siyasi gerginlik damgasını vurmuş. Görüştüğüm her Alman turizmci partnörümüz benzer şeyler anlattı. "Nazi" sözcüğü Almanları çok yaralamış ve bunun etkisinin rezervasyon düşüşlerinde büyük etkisi olacağını söylüyorlar. Alman kültüründe birine "ırkçı" veya "Nazi" olarak itham etmek küfürden daha beter olduğunu Alman kültürünü tanıyanlar bilir. Birçok turizmci dostumla fuarı konuştuk ve ortak kaygı bu yıl Alman turistin çok azalacağı yönündedir. Fuarda ziyaret ettiğim standlarda nereli olduğumu sorduklarında önce hafif bir tebessüm edip, sonradan konuya girip bunu dile getiren birçok Alman'la karşılaştım. Geçen yıl Rusya ile yaşanan kriz bu yıl Almanya ile yaşanacağa benziyor."
Son Güncelleme: 13.03.2017 21:52
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner81