Harcamalar 600 milyon TL'yi buldu

20 partiden 10 bine yakın adayın milletvekili olmak için yarıştığı 7 Haziran seçimlerinde, 550 vekil koltuğu kaptı. Seçimde harcamalar 600 milyon TL’yi buldu, 1 milyon TL harcayan milletvekili de var.

Harcamalar 600 milyon TL'yi buldu

20 partiden 10 bine yakın adayın milletvekili olmak için yarıştığı 7 Haziran seçimlerinde, 550 vekil koltuğu kaptı. Seçimde harcamalar 600 milyon TL’yi buldu, 1 milyon TL harcayan milletvekili de var.

10 Haziran 2015 Çarşamba 08:58
 Harcamalar 600 milyon TL'yi buldu
7 Haziran Genel Seçimleri sonuçlandı. 20 partiden 10 bine yakın adayın milletvekili olmak için yarıştığı seçimlerde, 550 vekil koltuğu kaptı. Seçim öncesi yapılan harcamalar ise 600 milyon TL’ye dayandı. Seçim harcaması için 1 milyon TL’ye harcayan vekil de var. Bunun 500 milyon TL’sini meclise giren vekiller harcarken, 100 milyon TL’si ise sınırda kalan ve diğer adayların harcamasından oluştu. Meclise giren milletvekilleri 400 bin TL ile 1 milyon TL arasında seçim harcaması yaparken, sınırdaki vekillerin yaptığı harcamada 300 bin TL’ye yaklaştı. Meclis dışındaki partilerin adaylarının yaptığı harcamalar da eklenince seçim öncesi ekonomi tam anlamıyla canlanmış oldu.
 
GARANTİ OLANLAR AZ HARCAMIŞ
Bu seçimlerde milletvekili adaylarının yaptığı harcamaların zirve yaptığını söyleyen İletişim ve Medya Federasyonu (TİMEF) Genel Başkanı Şakir Gürel, şu değerlendirmeyi yaptı: "Milletvekilliği garanti olan adaylar 400 bin TL ile 1 milyon TL arasında harcama yaptı. Bu rakam, sınırdaki vekil adayları için ortalama 300 bin TL civarındaydı. Partisinin barajı aşması zor olan ancak gönüllülük esasına göre harcama yapan adaylarda çoğunluktaydı. Bu seçimlerde yapılan harcamalar geçtiğimiz yıllara göre artış gösterdi." Kendisi de bir dönem milletvekili adayı olan Şakir Gürel, yapılan harcamalarla ilgili olarak şu bilgileri verdi:
 
GAZETE İLANLARI ÇOK VERİLDİ
"Vekil adayları eskiden en büyük harcamayı otobüs ve bina giydirmelerine harcardı. Bu seçimlerde adayların yeni iletişim kanallarını da çok iyi kullandığını gözlemledik. Özellikle internet ve sosyal medya öne çıktı. Ayrıca yerel televizyon ve gazete reklamları da adayların bütçelerinde etkili oldu. Barajı geçemeyen partilerde bile gönüllüler önemli harcamalar yaptı. Bazı partilerde ise ortak harcamalar gerçekleştirildi." Vekil adaylarının seçimlerden önce promosyon ürünlerine büyük ilgi gösterdiğini belirten Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) Yönetim Kurulu Başkanı Ercan Güler, "Bu yıl bina giydirmeler rekor kırdı. Özellikle yüksek binalar birçok parti liderinin posteriyle süslendi. Bunun yanı sıra mutfak önlükleri de kadınlara yönelik yapılan promosyon ürünlerinin başında geliyordu. Çakmak, kalem ve not defterleri yine seçimlerin gözdesiydi" dedi.
 
ADAYLAR NELERE PARA HARCADI
İlk harcama adaylık başvurusu sırasında yapıyor. El ilanı, poster, bayrak, genel başkanla fotoğraf çektirme, yaka rozeti hazırlandı. Bazı adaylar özel tanıtım videoları ve klipler çekti. En önemli giderlerden biri internet sitesi ve sosyal medya iletişimi oldu. Anadolu'da birçok yerel televizyon ve gazetede adayların reklamlarına yer verdi. Milletvekili adayının en önemli gider kalemlerinden birisi de kıyafet harcamalarıydı. Miting, konferans ve yemek organizasyonları da giderlerin önemli bir bölümünü oluşturdu. Milletvekili adaylarının otobüs ya da minibüs kiralayıp seçim bölgesini gezmesi zorunluydu. Adaylar seçim bölgelerinde kahvehanelerde oy isterken, çay masrafı bile bütçeyi zorladı. Adaylar seçim bölgelerinde gerçekleşen düğünlerde takı masraflarını da karşıladı. Kampanya süresince çalışacak gönüllülerin ulaşım ve yeme-içme giderleri karşılandı.
 
Son Güncelleme: 10.06.2015 08:59
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner81