Burcu Haboğlu Baba --2 Haziran’da gerçekleşen sınavdan sonra pek çok yorum bulunmakta. Sınav sorularını değerlendirmeden önce, sonucuyla ilgili öğrencilerin ve velilerin yaşadığı endişeleri gidermek istiyorum. Öncelikle tüm öğrenciler sınavda zorlandı. Bu durumda sınavda net ortalaması düşük olacaktır. TEOG verilerine göre puan hesaplamak son derece yanlıştır.Unutulmamalıdır ki LGS bir sıralama sınavıdır. Hepsini yapan birinci olur diye bir düşünce TEOG’da kaldı. Önemli olan çocuğumuzun sıralamasıdır. Bir okul geçen yıl en son 10 bininci olan öğrenciyi aldıysa bu sene de 10 bininciyi alacaktır. Ancak geçen yıl 10 bininci olmuş adayın puanı ile bu yılki adayın puanı farklı olacaktır. Yani bağıl düşünmemiz gerekir.
Soruları ders ders değerlendirecek olursak: Sınav sözel ve sayısal oturum olmak üzere iki oturum şeklinde tamamlandı. Sözel oturumun yorumlarına ve sınav sonucuna bakılarak kolay olduğu söylenebilir ancak sayısal oturumda Fen Bilimleri ve Matematik sınavının ilk oturuma göre zor olduğunu söylemem mümkün.
-(soru )Geçen yılla bu yıl arasındaki farklara öğrenciler nasıl hazırlandı?
Burcu Haboğlu Baba ----LGS’ye yönelik örnek sorular dikkate alınırak yaptığımız çalışmalarda soruların TEOG’dan farklı olrak daha çok yorum analiz ve kavrama düzeyinde geleceğini bekliyorduk ve bu yönde hazılıklarımızı gerçekleştirdik. Nitekim sorular da hazıklıklarımıza yönelik geldi.
Burcu Haboğlu Baba ---Adayların yüzde kaçı sınavla, yüzde kaçı sınavsız yerleştirilecek?
Şu an 1 milyon 300 bin öğrenci var ancak liselerin kontenjanlarına baktığımızda sadece 126 bin 500 lük bir kontenjan görüyoruz. 1 milyon 300 bin öğrenci sınava girmedi, açıklamalar yaklaşık 1 milyonluk öğrencinin sınava girdiği yönünde. 1 milyonluk öğrencinin yanında liselerin sınavlarla alan kontenjanı açıklandığında, 126 bin 500’lük bir kontenjanın olması söz konusu şu an. Bu kontenjanları ayırırsak Fen Liselerinin yaklaşık 35 bin, Anadolu liselerininde 35 bin 126 olduğu düşünülürse kontenjanın yaklaşık 70 bininin Fen ve Anadolu liselerinin kontenjanı oldugunu söylemek mümkün. Geri kalanlar da meslek liseleri, imam hatip liseleri olarak ayrılıyor.
-(soru) Bundan sonraki yıllarda sınava girecek adaylara önerileriniz nelerdir?
Burcu Haboğlu Baba ----Çok soru çözmek değildir önemli olan, asıl yapılması gereken konuyu derinlemesine kavramaktır. Asıl odağını soru çözmeye yönelten öğrencilerde soru tipine göre çözüm aradığını hatta buna göre taktikler geliştirdiğini görüyoruz. İşte bu gerçek öğrenme olmuyor ve gerçekten öğrenmeyi ölçen bir sınavda da öğrenci başarılı olamıyor.
Kapanıp saatlerce ders çalışmak yerine okulda öğretmenlerden verimli fayda sağlamak, sınıf ortamında etkileşimle öğrenmek, farklı görüşleri ,öğrencilerin farklı sorularını tartışmak öğrencinin gelişimi için faydalı olacaktır.
SONUÇ OLARAK ÇOK SORU ÇÖZEN DEĞİL, DÜŞÜNME BECERİSİ KAZANMIŞ ÖĞRENCİ BAŞARILI OLDU!
OKULLARIN ÖĞRENCİLERİ İLKOKULDAN HATTA DAHA DA ÖNEMLİSİ ANAOKULUNDAN İTİBAREN BİLİŞSEL BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEYE YÖNELİK HAZIRLAMASI GEREKİYOR. SATRANÇ, AKIL OYUNLARI EN ÇOK DA KODLAMA İLE İLGİLENEN ÖĞRENCİLER FARK YARATIYOR.