banner10

Mide Yanmasına İyi Gelen Yiyecekler Nelerdir? Nelere Dikkat Edilmeli?

 Mide yanması genel olarak yenilen yiyecekler sebep olmaktadır. Mide yanmasını anlamak çok basittir. Halk arasında mide ekşimesi olarak bilinen bu hastalık genelde geceleri ortaya çıkar. Bu durum kişide hem uyku düzeninde bozuklu yaşamasına hem de yaşam kalitesinin düşmesine sebep olur. Mide yanmasında en önemli faktörlerin başında aşırı baharatlı ya da kızarmış yiyecekler ve asitli içecekler gelir. Bunun yanı sıra alkolde mide yanmasına sebep olan bir içecektir. Eğer mide yanması yaşanıyorsa bunu engellemenin yollarını bulmak gerekir. Hastanede tedavi görerek bu rahatsızlığın engellenebileceği gibi bazı yiyecek ve içeceklerin oranca fazla tüketilmesi sonucu bu rahatsızlık giderilebilir.

Mide Yanmasına İyi Gelen Yiyecekler Nelerdir? Nelere Dikkat Edilmeli?

 Mide yanması genel olarak yenilen yiyecekler sebep olmaktadır. Mide yanmasını anlamak çok basittir. Halk arasında mide ekşimesi olarak bilinen bu hastalık genelde geceleri ortaya çıkar. Bu durum kişide hem uyku düzeninde bozuklu yaşamasına hem de yaşam kalitesinin düşmesine sebep olur. Mide yanmasında en önemli faktörlerin başında aşırı baharatlı ya da kızarmış yiyecekler ve asitli içecekler gelir. Bunun yanı sıra alkolde mide yanmasına sebep olan bir içecektir. Eğer mide yanması yaşanıyorsa bunu engellemenin yollarını bulmak gerekir. Hastanede tedavi görerek bu rahatsızlığın engellenebileceği gibi bazı yiyecek ve içeceklerin oranca fazla tüketilmesi sonucu bu rahatsızlık giderilebilir.

08 Ağustos 2018 Çarşamba 19:58
Mide Yanmasına İyi Gelen Yiyecekler Nelerdir? Nelere Dikkat Edilmeli?

            Günlük yaşam kalitesini engelleyen bu rahatsızlık her yaşta insanı zorda bırakabilir. Özellikle orta yaştaki insanlarda yeme ve içmede ki dikkatsizlik bu rahatsızlığın artmasına neden olur. Sağlıklı beslenen insanlarda bu rahatsızlık daha az görülür. Mide asidinin artmasıyla bu rahatsızlık ortaya çıkar. Bu rahatsızlık aslında midenin sindirim problemi yüzünden ortaya çıkan bir durumdur. Genelde 15 ile 55 yaş arasında görülen bu rahatsızlık yemekten 1 ile 3 saat sonra ortaya çıkar.

            Mide asidinin artmasının nedeni sindirilemeyen besinlerin sindirilebilmesi için daha fazla asit oluşmasıdır. Bu durumda da mide asidi kendi dokularına zarar verebilir. Bu yüzden kolay sindirilebilen besinlerin tercih edilmesi ya da mideye dost olan ürünlerin tercih edilmesi bu rahatsızlığın önüne geçecektir. Beslenme alışkanlıkları düzenlenerek bu tür rahatsızlıkların önüne geçilebilir. Mide yanmasında en zararlı besinlerin başında kızartma, baharat ve asidik içecekler gelmektedir.

 Mide Yanmasına İyi Gelen Yiyecekler Nelerdir?

             Mide asidini zorlamayan mide için sindirimi kolay olan yiyecekler tercih edilerek mide yanmasının önüne geçilebilir. Özellikle çiğ olarak tüketilen yiyeceklerin bol lifli olması mideyi yormayan besinlerden biridir. Mide yanmasına iyi gelen yiyecekler arasında bol lifli gıdalar tercih edilmelidir. Bunlara örnek olarak tahıllı besinler verilebilir. Tahıllar başta lif ve magnezyum demir gibi mineraller ile birlikte B vitamini bakımından da zengindir. Tam tahıllı arpa, buğday, bulgur gibi besinler mide yanmasının önüne geçebilir. İkinci olarak bitki çayları örnek verilebilir. Bitki çayları mide yanmasının önlenmesinde yardımcı olan besinlerdir. Özellikle zencefil, kekik gibi çaylar mide asidini düzenleyici görevler görür. Ancak bitki çaylarının sıcak tüketilmesi mideye ve yemek borusuna zarar verir. Bunun için bitki çaylarının ılık tüketilmesinde yarar var. Üçüncü olarak mide asidinin düzenlenmesi için muz tüketilebilir.

            Birçok meyvenin aksine muz da asit oranı oldukça düşüktür. Muz tüketimi mide asidinin artmasını engelleyerek midenin yanmasını yatıştırabilir. Bununla birlikte tatlı kavunlar da mide yanmasını düzenleyen besinlerden biridir. Dördüncü olarak yumurta tüketimi de mide yanmasını engelleyen bir besindir. Ancak yumurtanın beyaz kısmı bu yanmanın önüne geçebilir. Çünkü yumurtanın beyaz kısmında asit oldukça düşük miktarda bulunmaktadır. Yumurta sarısı ise mide asidini artıran bir özelliğe sahiptir. Bu yüzden mide yanmasından şikayet edenlerin yumurta tüketiminde beyaz kısmın tüketilmesine dikkat edilmelidir. Mide yanmasına iyi gelen yiyecekler için beşinci besinimiz ise mide asidini düzenleyen maydanozdur. Maydanoz sadece yemeklerde görselliği artıran bir besin değildir.

            Yüzyıllar boyunca pek çok hastalığa iyi gelen maydanoz mide asidini düzenlemekte de kullanılmaktadır. Altıncı besinimiz yeşil yapraklı sebzelerdir. Bu sebzeler diğer sebzelere göre asit miktarı daha azdır. Kereviz karnabahar gibi sebzeler mide asidini düzenlemede yardımcı olurlar.

            Mide yanmasına iyi gelen besinlerden biride süttür. Mide yanması hissedildiğinde bir iki yudum içilen sütün mide asidini düzenleyip yanmayı önlediği görülmüştür. Bal da mide asidinin düzenlenmesinde yardımcı besinlerden birisidir. Balın tarçınla karıştırılarak içilmesi mideyi yatıştırıp yanmayı azaltacaktır. Mide asidinin artması sindirim sorunundan dolayı ortaya çıkan bir durumdur. Sindirilemeyen besinlerin sindirilebilmesi için mide fazla asit salgılar ve yanma hissi oluşur. Bunu engellemenin bir diğer yolu da sakız çiğnemektir. Sakız çiğnemek mide asidini düzenlemek ve midede sindirimi kolaylaştıracağı için bu rahatsızlığın giderilmesinde önemli bir paya sahiptir.

            Şekersiz bir sakızın 1 saat çiğnenmesi yanma hissinin azalmasına sebep olacak ve mideyi rahatlatacaktır. Yemek yedikten sonra içilecek olan papatya çayı gıdalardaki asidi engelleyerek yanma hissini yok edecektir. Kekik çayı kullanımında ise yenilen besinlerin sindirimi kolaylaşacaktır. Ayrıca bir su bardağına atılan bir kaşık karbonat da midedeki asidi düzenleyerek yanma hissini hızlıca azaltacaktır. Mide yanmasına iyi gelen yiyecekler için patates kullanımı da mide yanmasını engelleyen bir besindir. Patatesin suyu mide yanması için önemli bir besindir. Ancak patatesin suyu çiğ patatesten üretilmesi gerekir.

            Zeytinyağı da bu anlamda faydalı besinlerden biridir. Kızarmış ekmek tüketerek midede oluşan yanma hissini azaltır. Çünkü kızarmış ekmek midenin salgıladığı fazla asidi emerek mide asidinin düzenlenmesine yardımcı olur. Mide ekşimesi nedeniyle yemek borunuzda yanma varsa marul yiyerek bu yanma hissinin önüne geçilebilir. Bol yağlı gıdalar besinlerin midede sindirilmesini zorlaştıracağı için midede yanmaya neden olur. Bu durum geceleri rahat uyuyamama günlük aktivitelerde rahatsızlık yaşam kalitesinde düşüklüğe neden olur.

            Marulun faydaları arasında mide yanmasına iyi gelmesi de bulunur. Marulu tüketirken çok az zeytinyağı ve limon ekleyerek hem tat anlamında hem de besinlerin sindirimi anlamında kolaylık sağlayacaktır. Mide yanmasına iyi gelen yiyecekler için brokoli tüketimi de bu rahatsızlığı azaltıcı yönde etki gösterir. Brokolide bulunan asit miktarı çok düşük olduğu için midede yanma sorununun önüne geçecektir. Yanma hissi başlayınca vakit kaybetmeden bal ile tatlandırılan bir rezene çayı bu anlamda midenin rahatlamasına büyük kolaylık sağlayacaktır.

            Mide yanması her yaşta insanın başına gelen bir rahatsızlıktır. Daha çok 15 ile 55 yaş arasındaki insanlarda ortaya çıkan bu rahatsızlık iyi beslenememe ya da daha doğru bir ifadeyle sağlıklı beslenememe yüzünden ortaya çıkan bir hastalıktır. Evimizde bulunan bir takım yiyeceklerle bu asit miktarındaki artışı düzenleyip, yanma hissini azaltabiliriz. Doğada bulunan her besinde asit bulunmaktadır. Bu anlamda asidik oranı yüksek olan besinlerden uzak durmak ve sindirimi kolay olan besinleri tercih etmek bu tarz rahatsızlığın önüne geçilebilmesini sağlayacaktır. Çok yağlı yiyecekler de midede kolay sindirilemeyeceği için midenin asit oranının artmasına sebep olacak ve yemek borusu ile boğazda yanma hissine sebep olacaktır.

            Sağlıklı bir yaşam için tüketilen besinlere dikkat etmekte fayda var. Bu tarz rahatsızlıklar yaşam kalitesinde düşüklüğe ve huzursuz geçen zamanlara neden olmaktadır. Özellikle yukarıda belirtilen besinlerin tercih edilmesi bu rahatsızlığın azalıp daha huzurlu bir günün geçmesine neden olacaktır. İş hayatında da bu etki insanlar üzerinde olumsuzluk yaratacak ve verimin düşmesine sebep olacaktır.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner25

banner12

banner28

banner26

banner11

banner27