Çipli kimlik kartı başvuruları başladı

Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartları 2017 yılı itibariyle tüm Türkiye’de dağıtılmaya başlanıyor. Yeni kimlik kartları için Alanya İlçe Nüfus Müdürlüğü’nde de başvurular başladı.

Çipli kimlik kartı başvuruları başladı

Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartları 2017 yılı itibariyle tüm Türkiye’de dağıtılmaya başlanıyor. Yeni kimlik kartları için Alanya İlçe Nüfus Müdürlüğü’nde de başvurular başladı.

02 Ocak 2017 Pazartesi 21:41
Çipli kimlik kartı  başvuruları başladı

 
Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartlarının dağıtımına 2017 yılı itibariyle Türkiye genelinde olduğu gibi Alanya’da da başladı. Sabahın erken saatlerinden itibaren Alanya İlçe Nüfus Müdürlüğü’ne gelen vatandaşlar, sıra numarası aldıktan sonra başvurularını yapmaya başladılar. Alanya Kaymakam Vekili Manavgat Kaymakamı Nazmi Günlü de çipli kimlik kartı başvurularını yaptılar.
Mevcut nüfus cüzdanlarının yerine kullanılacak olan yeni kimlik kartları, 10 yıllık kullanım ömrüne sahip, polikarbon materyalden oluşan, temaslı-temassız yonga içeren ve uluslararası standartlara uygun, en gelişmiş güvenlik öğelerini içinde barındırıyor. Kimlik kartları, vatandaşa ait nüfus, fotoğraf ve biyometrik verilerin, üzerindeki temaslı yongaya güvenli bir şekilde kaydedilmesinden sonra, yetkisiz kimseler tarafından içindeki verilerin yeniden üretilmesini ya da değiştirilmesini olanaksız hale getirecek şekilde tasarlandı.
ÇİPLİ KARTLARDAKİ YENİLİKLER
Konuyla ilgili açıklama yapan Kaymakam Günlü şu bilgileri verdi: “Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı Yaygınlaştırma (TCKK) Projesi ile; Kimlik kartı ile güvenli kimlik doğrulaması yapılabilecektir.Sahtecilikten kaynaklanan vatandaş mağduriyeti önlenecektir.E-Devlet kapsamında sunulan hizmetlere internetin bulunduğu her yerden (ev, işyeri vb.) kimlik kartı ile erişilebilecektir. Kimlik kartı, vize muafiyeti olan ülkelere yapılacak seyahatlerde pasaport yerine seyahat belgesi olarak kullanılabilecektir.Kimlik kartı, elektronik imza olarak da kullanılabilecektir.
Kimlik kartı, kamu kurumlarının vatandaşa yönelik sunacakları hizmetlerde elektronik iş süreçlerini destekleyerek bürokrasiyi azaltacaktır.Yetersiz kişi doğrulamasından kaynaklanan usulsüzlük, yolsuzluk ve mali kayıplar (sosyal güvenlik, sağlık, sigorta, bankacılık vb.) asgariye inecektir.
Kimlik kartı başvurusu; yurt içinde, Genel Müdürlük web portalı (https://ekimlikrandevu.nvi.gov.tr) üzerinden ya da Çağrı Merkezi (Alo: 199) aracılığıyla randevu alınarak veya randevusuz olarak nüfus müdürlüklerine, yurt dışında ise dış temsilciliklere yapılır.İlk defa kimlik kartı başvurusu; nüfus cüzdanı, uluslar arası aile cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi, memur (personel) kimlik kartı, avukat kimlik kartı, askeri kimlik kartı, basın kartı veya muhtarlıkça düzenlenmiş talep belgesi gibi kimlik belgesi yerine geçen fotoğraflı belge ve bir adet son altı ay içerisinde çekilmiş biyometrik fotoğraf ile yapılır.On beş yaşını tamamlamış olanların son altı ay içerisinde ön cepheden çekilmiş arka fon renginin beyaz, alın, yüz ve çenenin açık olduğu) bir adet biyometrik fotoğraf ile başvurması gerekmekte olup, başvuru sahiplerinin parmak izi, parmak damar izi ve el ayası damar izi biyometrik verileri alınır.On beş yaşını tamamlamamış çocukların kimlik kartlarında fotoğraf zorunlu olmamakla birlikte ancak talep edilmesi halinde her yaş grubundaki çocukların kimlik kartı fotoğraflı olarak düzenlenebilmesi mümkündür.Başvuru sırasında ayrıca T.C.kimlik kartlarının PIN kodlarını içeren kapalı bir zarf teslim edilecektir.”
 “16 TL’YE DEĞİŞTİRİLECEK”
 2017 yılı kimlik kartı bedelini hakkında da bilgi veren Kaymakam Günlü; “Değiştirme nedeniyle düzenlenen kimlik kartı için 16 TL’dir.Kimlik kartı bedeli başvuru sırasında peşin olarak tahsil edilir.
Yurt içinde 30 gün, yurt dışında 60 gün içinde bildirilen doğum olaylarına ilişkin olarak Kimlik Kartı başvurusunda bulunulması durumunda herhangi bir bedel alınmaz. Kimlik kartını aldıktan sonra kaybedilmesi halinde kimlik kartı bedeli 32 TL’dir.Nüfus cüzdanı ibraz edilmemesi, yerleşim yeri adresi bulunmaması ve on beş yaşını tamamlayanların, kimliğini kanıtlayacak fotoğraflı resmi belge ibraz edememesi durumunda yaptırılacak soruşturma sonucuna göre başvuru alma işlemleri yapılacaktır.
Doğum, kayıp, mevcut kimlik kartının geçerlilik süresinin sona ermesi veya tahrifat sebebiyle kullanılamayacak durumda olması nedeniyle yapılan kimlik kartı başvurusunda yeni kart düzenleninceye kadar kişinin talebi halinde, herhangi bir nüfus müdürlüğünce kimliğini ispata yarayacak 10 gün geçerli geçici kimlik belgesi düzenlenerek ilgiliye teslim edilecektir.
Kimlik kartı yurt içinde kişinin başvuru sırasında bildirdiği adrese PTT aracılığıyla gönderilecek olup, beyan ettiği adrese teslim edilemeyen kartlar başvuru sırasında belirttiği nüfus müdürlüğüne gönderilecektir.
Bir ay içinde teslim alınmayan kimlik kartları imha edilmek üzere Genel Müdürlüğe iade edilecektir.
Kimlik kartının kaybedilmesi veya çalınması durumunda çağrı merkezi veya nüfus müdürlüğüne bildirilmesi gerekmekte olup, kayıp ve çalıntı bildirimi yapıldıktan sonra kimlik kartı iptal edilecektir.
Biyometrik verilerin karşılaştırılması sırasında gerçeğe aykırı beyanda bulundukları anlaşılanlar hakkında Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulacaktır” dedi.
 Kaymakam Günlü ayrıca; “Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartının tüm vatandaşlar tarafından temin edilmesinin, 3 yıl içerisinde tamamlanması planlanmaktadır. Bu nedenle söz konusu dönem içerisinde nüfus cüzdanlarının da geçerliliği devam edeceğinden ilçe nüfus yoğunluğu dikkate alınarak hareket edilmelidir” diye de belirtti.
Son Güncelleme: 02.01.2017 21:43
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner81