Soğuk algınlığını kısa sürede atlatmak için 5 ipucu

Yaklaşmakta olan bir soğuk algınlığı hisleri, bütün planlarınızı altüst eder. Soğuk algınlığı her yıl yüksek miktarda kişileri etkilemektedir. Bunu önlemenin en iyi yolu belirtileri erken fark ettikten sonra bu ipuçlarını uygulamaktan geçiyor.

Soğuk algınlığını kısa sürede atlatmak için 5 ipucu

Yaklaşmakta olan bir soğuk algınlığı hisleri, bütün planlarınızı altüst eder. Soğuk algınlığı her yıl yüksek miktarda kişileri etkilemektedir. Bunu önlemenin en iyi yolu belirtileri erken fark ettikten sonra bu ipuçlarını uygulamaktan geçiyor.

25 Şubat 2021 Perşembe 00:56
Soğuk algınlığını kısa sürede atlatmak için 5 ipucu

Soğuk algınlığı öncelikle boğazınızda bir gıdıklanma olarak ya da, burun akıntısı veya gözde sulanma ile sinyal vermektedir. Günlük işlerinizden sizi alıkoyduğunu fark edebilirsiniz. Vücut ağrıları ve yorgunluk hissedebilirsiniz. Bunlar, bağışıklık sisteminizin etkilenmeye başladığına dair sinyallerdir. Bu yazımızda soğuk algınlığını önleme yöntemlerini sizlerle paylaşıyoruz...

FAZLA SIVI TÜKETİMİ ÇOK ÖNEMLİ

Boğaz kaşıntısını azaltmak  için bol su tüketin, sıcak çay veya et suyunu mutlaka yemeklerinize ilave edin. Fazla sıvı alımı tıkanıklığı gidermekte ve boğazınızı ve geniz yollarınızı nemli tutmaktadır. Kendinizi sürekli olarak burnunuzu silerken, burnunuzu ve boğazınızı kuru ve tahriş hissediyorsanız, sıvı alımı önemlidir. Daha da iyisi, boğazı mukusla savaşabilecek ve ağrıyı hafifletebilecek detoks edici maddelerle kaplamaya yardımcı olmak için sıcak suya veya çaya biraz limon veya bal ekleyebilirsiniz.

KENDİNİZİ SICAK TUTUN

Virüsler ve bakteriler serin veya nemli ortamlarda gelişmektedir. Soğuk algınlığı ile hastalandığınızda vücut ağrıları ve yorgunluğun yanı sıra üşüme de yaşayabilirsiniz ve bu semptomların bazılarını iç mekanlarda kalarak ve birkaç battaniyenin altına girerek bu durumu değiştirebilirsiniz.

Yorucu bir iş yaparak kendinizi aşırı yormayın bunun yerine günü güzel bir kitap ve sıcak çay ile geçirmeyi deneyin. Mümkünse en iyisi, yaklaşık 24 saat boyunca sıcak ve iç mekanda kalıp dinlenin.

DAHA FAZLA DİNLENİN

Uykuya fazla zaman ayırın. Yaklaşan bir virüsle savaşmak için uykuya ihtiyacınız olacak. Yetişkinler, sağlıklı bir beden ve zihin için yaklaşık 7-9 saat uykuya ihtiyaç duyar; bu, bağışıklık sisteminizi güçlendirmeyi ve vücudunuzun yakaladığınız mikropla savaşmasına yardım etmektedir.

Burun akıntısı veya öksürük ile iyi uyumakta zorlanabilirsiniz. Durum böyleyse, burun geçişlerinizi açık tutmak ve gece boyunca daha kolay nefes almak için kendinizi yastıklarla desteklemeyi denemelisiniz.

ÇİNKO VE C VİTAMİNİ TAKVİYELERİ ALIN

İlk soğuk algınlığı semptomları genellikle iyi bir C vitamini veya çinko dozuyla durdurulabilir. Araştırmalar, bu doğal ilaçların soğuk algınlığının süresini kısaltabileceğini ve semptomların şiddetini azaltabileceğini göstermektedir.

C vitamini, vücuttaki serbest radikallerle savaşan ve virüslerin çoğalmasını önleyen bir protein olan interferon üretimine yardımcı olan bir antioksidandır. Çinko minerali ise, vücudunuzun enfeksiyonlarla savaşmasına ve yaraları iyileştirmesine yardımcı olur ve rinovirüs adı verilen yaygın soğuk algınlığı virüsünün çoğalmasını durdurabilir. Rinovirüs burun geçişlerinde ve boğazda büyür ve mukusa sebep olmaktadır.

Uzmanlar, bağışıklık sisteminizin soğuk algınlığı semptomlarıyla savaşmaya başlamasına yardımcı olmak için 1.000-2.000 miligram C vitamini ve 40 miligrama kadar çinko almanızı öneriyorlar

İLTİHABI AZALTMALISINIZ

Tıkanıklık veya burun akıntısı, içinizin büyük bir temizliğe ihtiyacı varmış gibi hissetmesine neden olabilir. Sadece ısınmak için değil, aynı zamanda buhar oluşturmak ve tıkanıklığı hafifletmek için sıcak bir duş almayı deneyin. Ayrıca sinüslerinizi detoks etmek için başınızın üzerine bir havlu koymayı ve ardından zencefilli bir sudan buhar solumayı deneyebilirsiniz. Dikkatli olun; buhar yakabilir, bu nedenle sudan en az 10-15 cm uzakta durun.

Aşırı öksürük, iç kısımlarınızda iltihaplanma hissine neden olabilir, bu nedenle ağrıyı hafifletmek için ılık tuzlu suyla gargara yapmayı deneyin ve sisteminizde sıkışmış olabilecek bazı bakteri ve toksinleri dışarı atın. Ayrıca bu süre zarfında şeker veya işlenmiş gıdalar gibi iltihaba neden olabilecek yiyecekler yemekten kaçınmak isteyeceksiniz çünkü bunlar mukus oluşturabilir ve iyileşme sürecinizi bozabilir. Bunun yerine, tavuk çorbası veya sebze güveç gibi sıcak, bağışıklığı artıran seçenekleri tercih edin.

SOĞUK ALGINLIĞINI ATLATMAK

Soğuk algınlığınızın devam ettiğini fark ederseniz, yapılacak en iyi şey stres faktörlerini çevrenizden uzaklaştırmak ve iyileşmeniz için gereken dinlenmeyi sağlamak ve iyi beslenmektir. Stres, vücudunuza giren virüslerle savaşmak için sıraya giren bağışıklık sisteminizdeki beyaz kan hücrelerinin sayısını azaltır.

Yukarıda listelenen ipuçlarına ek olarak, kendinizi rahat hissetmenize yardımcı olan ve sizi yeniden şarj edecek etkinliklere katılmayı unutmayın. Kendinize rahat bir yer ayarlayın, en sevdiğiniz televizyon programını izleyin ve biraz çorba için. Genel olarak, sağlıklı insanlar 7-10 gün içinde soğuk algınlığını atlatırlar.

Genel olarak, hastalığı önlemek, sağlık odaklı seçimler yapmak ve iyi hijyen uygulamaktan geçer. Bu, iyi el yıkamak ve öksürdüğünüzde veya hapşırdığınızda ağzınızı kapatmak gibi basit şeyleri kapsar. Aynı zamanda, besleyici yoğun bir diyet yapmak ve düzenli hareket ve bol dinlenme arasında bir denge sağlamak gibi sağlıklı yaşam tarzı seçimleriyle de ilgilidir.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner81