Kategoriler

Haber Alanya

Türk Telekom’dan yerli araç içi acil çağrı sistemi

TÜRK TELEKOM, ‘HAYAT KURTARAN’ YERLİ ARAÇ İÇİ ACİL ÇAĞRI SİSTEMİ ECALL TEKNOLOJİSİNİ TÜRKİYE’DE HAYATA GEÇİRİYOR. OLASI BİR TRAFİK KAZASINDA ARAÇ, ECALL İLE 112’Yİ OTOMATİK YA DA MANUEL OLARAK ARAYARAK GEREKLİ BİLGİLERİ ECALL ACİL ÇAĞRI MERKEZİ’NE İLETECEK.

Türk Telekom, ‘hayat kurtaran’ yerli araç içi acil çağrı sistemi eCall teknolojisini Türkiye’de hayata geçiriyor. Olası bir trafik kazasında araç, eCall ile 112’yi otomatik ya da manuel olarak arayarak gerekli bilgileri eCall Acil Çağrı Merkezi’ne iletecek.

İnsan odaklı çözümler sunmak için çalışan Türk Telekom, daha önce araç içi acil çağrı eCall sistemine altyapı olarak hazır olduğunu duyurmuştu. Şimdi ise Honda iş birliğiyle araç içi acil çağrı (eCall) sistemini hayata geçiriyor. Yeni nesil Honda araçlarda yer alacak Türk Telekom’un yerli eCall çözümü ile bir trafik kazası durumunda, kazazedelerin bilinci kapalı olsa dahi araç, otomatik olarak 112’yi arayarak kazanın konumu, yönü gibi bilgileri İçişleri Bakanlığı tarafından kurulan eCall Acil Çağrı Merkezi’ne iletecek.

Türk Telekom’un Strateji, Planlama ve Dijital Genel Müdür Yardımcısı Barış Karakullukçu, “Türk Telekom olarak dijitalleşmenin somut göstergeleri ve 5G’nin habercisi sayılan akıllı şehirler, IoT, yapay zekâ ve robotik alanlarında yaptığımız testler, iş birlikleri ve geliştirdiğimiz uygulamalarla, birçok projeyi hayata geçirdik. Faaliyet gösterdiğimiz her alanda vatandaşlarımız için en iyisini sunmaya devam ediyoruz. Bunlardan birisi de olası bir trafik kazasında, kazazedeleri İçişleri Bakanlığı tarafından kurulan Acil Çağrı merkezi ile iletişime geçirecek olan eCall teknolojisi. Honda ile iş birliğimiz kapsamında eCall teknolojisini deneyimlediğimiz test sürüşümüzü gerçekleştirdik. Yeni nesil Honda araçlarda bulunan eCall Acil Çağrı Sistemi ile inanıyoruz ki; trafik kazalarına erken müdahale ile hızlıca aksiyon alınabilecek. Türk Telekom olarak insan hayatını kolaylaştıracak benzer projelere imza atmaktan her zaman gurur duyuyoruz” dedi.

eCall sisteminde araçların içinde gömülü olarak bulunacak SIM kartlar gelecekte sadece kaza anında yardım çağrısı göndermekle kalmayacak, aynı zamanda sürücülerin hayatını kolaylaştıracak bağlantılı çözümler için de kullanılacak. Araç içi internet başta olmak üzere canlı trafik verisinin gösterildiği navigasyon sistemleri, sürüş performansı raporlama, arıza bildirimi gibi pek çok ek özelliği yakın gelecekte yeni nesil araçlarda tecrübe etmeye başlayacağız.

Sürücülerin ve yolcuların araç içinde güvende olmaları, istenmeyen durumlarda hızla destek almaları için geliştirilen tüm teknolojilerin çok kıymetli olduğunu belirten Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer, "Bu farkındalıkla güvenlik teknolojilerindeki öncülüğünü koruyan ve bu alanda sınıfında fark oluşturan Honda, sunduğu diğer güvenlik sistemleri gibi eCall sistemini de yeni nesil güvenlik teknoloji kapsamında sunuyor. Bu özelliği ilerleyen dönemlerde tüm modellerimize entegre etmeyi hedefliyoruz" dedi.

Yorumlar

Daha Fazla Haber
Alanya
17 Kez Görüntülendi.
İyi Parti’nin kuruluşundan beri içinde yer alan Alper Arıkan, görevinden istifa etti.
Gündem
40 Kez Görüntülendi.
Başkan Özçelik’in 4 Başkan Yardımcısı belli  oldu
Güncel
11 Kez Görüntülendi.
Özel sporcular altınla döndü
Belediye
15 Kez Görüntülendi.
Başkan Özçelik'ten iki dönüşüm talimatı
Asayiş
53 Kez Görüntülendi.
Alanya’da polis göz açtırmadı: 300 kişi sorgulandı 
Alanya
13 Kez Görüntülendi.
Alanya’da şiddetli dolu yağışı yayla yolunu beyaza bürüdü 
Genel
9 Kez Görüntülendi.
Erdem'den Bakan Şimşek'e Alanya brifingi
Eğitim
10 Kez Görüntülendi.
Alanya’da ziyaretçileri zamanda yolculuğa çıkaran sergi 
Alanya
12 Kez Görüntülendi.
“Alanya’da esnaflık yapmak mucize" 
Antalya
18 Kez Görüntülendi.
Antalya Valisi Hulusi Şahin: Orman benim kampanyasıs geleceğe nefes olacak