Erken rezervasyonda süre ve oran tartışılıyor

İç pazarda da hızla yayılıp oturan, dışarıda Almanya ve İnglitere'den sonra, Rusya'da da kısa sürede yerleşip büyüyen uygulamanın, süre ve fiyatlardaki indirim oranları tartışılıyor

Erken rezervasyonda süre ve oran tartışılıyor

İç pazarda da hızla yayılıp oturan, dışarıda Almanya ve İnglitere'den sonra, Rusya'da da kısa sürede yerleşip büyüyen uygulamanın, süre ve fiyatlardaki indirim oranları tartışılıyor

13 Şubat 2018 Salı 19:27
Erken rezervasyonda süre ve oran tartışılıyor

Erken rezervasyon son günlerde tur operatörleri otelciler ve tüketiciler nezdinde gündemde.
İşlerin iyi olduğu dönemde de kötü olduğu dönemde de belirleyici olan erken rezervasyon, hem iç turizmde hem de başta Rusya olmak üzere dış pazarda tartışılıyor.
Tartışma, uygulamayı cazip kılan indirim oranları ve tarih konusunda yürütülüyor.
Rusya’daki tur operatörleri Türkiye’ye talebin iyi gittiğini bunun da önemli oranda erken rezervasyon indiriminden kaynaklandığını, talepteki artış üzerine bazı otellerin erken indirim oranlarını azalttığını söylüyor.
İç pazarda da bir dönem gazete ilanlarında ‘Yüzde 40’a kadar indirim’ ilanları verilirken şimdi bu oran yüzde 20’lerde.
Thomas Cook’un Rusya’daki tur operatörü Intourist Genel Müdür Yardımcısı İsmail Bölükbaşı, ocak ayına kadar Rusya’da Türkiye satışlarının iyi gittiğini bunun da erken rezervasyon indiriminden kaynaklandığını, ancak bazı otellerin erken rezervasyon indirimini azaltması ile müşterilerin rezervasyonlarını erteleyip son dakikaya bırakmaya başladığını söyledi. Bölükbaşı, son dakika satışlarının ise tur operatörlerinin de otelcilerin de tercih etmediği bir şey olduğunu belirtiyor.
 Bölükbaşı, otellerin fiyatlarında düzeltmelere gidebileceğini, bunun arz talep dengesinin doğal sonucu olduğuna işaret ederken, “Otelci arkadaşlar bunu yaparken zamanlama ve orana dikkat etmeli” diyor ve buna örnek olarak ocak ayında Rusya’da satışların iyi gitmesinin erken rezervasyon indirimlerinden kaynaklandığının bilinmesi gerektiğini söylüyor.

 Benzer değerlendirmeler Almanya pazarı için de yapılıyor.
Almanya’da Türkiye’ye yönelik talebin kimi firmalarda yüzde 70’lere kadar ulaşmasının erken rezervasyon indirimi ile de desteklenen uygun fiyatlardan kaynaklandığı belirtiliyor.
 DRV Başkanı Norbert Fiebig de geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada Türkiye’ye yönelik talep artığını görmekten memnun olduğunu,bunun uygun fiyatlardan kaynaklandığını söylemişti.
 İç pazarda da otellerin bu pazara ayırdıkları kotanın dolması üzerine erken rezervasyon indirimlerini kaldırdığı belirtiliyor.
Otellerin sezon başında iç pazar için acentalara ayırdığı yüzde 25'lik erken rezervasyon kotaları Şubat ortasında dolduğu belirtiliyor.
Acenteler aralık ayında temmuz ağustos ayı için yapılan rezervasyonlarda yüzde 40’ı aşan oranlarda erken rezervasyon indirimi yapıldığını, bu oranın şimdilerde yüzde 20'lere indiğini söylüyor.
 Jolly tur Genel Müdürü Figen Erkan, önceden erken rezervasyon döneminin 4 aydan fazla sürdüğünü ancak bu yıl genel işlemlerin 2 ay gibi kısa sürede yoğunlaştığını söyledi.
 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner81