‘Antalyasız bir turizm olmaz’

Akdeniz Turistik Otelciler Birliği'nin Barut Lara'daki geleneksel öğle yemeğinde konuşan başkan Erkan Yağcı, 2017'de Akdeniz çanağındaki yüzde 7'lik turizm büyümesine en büyük katkıyı yüzde 25'le Türkiye'nin yaptığını söyledi. Yağcı, “Antalya’da turizm gelişiyorsa, Türkiye’de turizm gelişiyordur. Antalyasız bir turizm olmaz” dedi.

‘Antalyasız bir turizm olmaz’

Akdeniz Turistik Otelciler Birliği'nin Barut Lara'daki geleneksel öğle yemeğinde konuşan başkan Erkan Yağcı, 2017'de Akdeniz çanağındaki yüzde 7'lik turizm büyümesine en büyük katkıyı yüzde 25'le Türkiye'nin yaptığını söyledi. Yağcı, “Antalya’da turizm gelişiyorsa, Türkiye’de turizm gelişiyordur. Antalyasız bir turizm olmaz” dedi.

22 Haziran 2018 Cuma 23:00
‘Antalyasız bir  turizm olmaz’

2017 yılında dünya turizminde ve Akdeniz’de sağlanan % 7’lik büyümenin en büyük katkısının, % 25’i aşan yüksek gelişimle Türkiye’den geldiğini vurgulayan AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı “Bu gelişme ile birlikte, yakın geçmişte bazı istenmeyen olaylar nedeniyle güç kaybeden güvenli ülke algısını da geri kazanmaya başladığımızı gözlemliyoruz.” dedi. 
BÜYÜME TRENDİ SÜRECEK
“2017 yılı toparlanma, 2018 yılı ise iyileşme yılımız oldu” diyen Erkan Yağcı, şöyle devam etti: 
“2018 yılının 5 ayında Antalya’da yaklaşık 3 milyona yakın turist ağırladık. Bu % 45 gelişme yaşandığını ve mayıs ayı rekorunu da kırmış olduğumuzu gösteriyor. Ramazan Bayramı ile hem erken rezervasyon hem de son dakika satışlarında artışlar oldu. Bu talebin sezon boyunca da aynı ivmeyle devam edeceğini öngörüyoruz.”
Antalya’da Rusya pazarının, geçen yılki büyümesine devam ettiğini, Almanya’nın da canlanmaya başladığını söyleyen Dr. Yağcı, “2018 yılı 5 aylık dönemde Rusya pazarındaki büyümemiz % 40’ın üzerinde. Bu trendin sene sonuna kadar devam edeceğini de öngörmekteyiz. Diğer önemli kaynak pazarımız olan Almanya’da ise geçen yıla kıyasla %51 oranında büyüme gerçekleşti; fakat henüz en iyi yılımız olan 2015 yılı rakamlarına ulaşılmadı.”
ROLÜMÜZÜ BİLİYORUZ
Sektörün dönüşümüne, gelişimine katkı sağlamak için çalışmaya devam ettiklerini, hedefleri yüksek tuttuklarını ve ulaşmak için tüm meslektaşlarla birlikte çalıştıklarının altını çizen Dr. Yağcı, “Antalya’da turizm gelişiyorsa, Türkiye’de turizm gelişiyordur. Antalyasız bir turizm olmaz.
Antalya, Türkiye turizm büyümesinin ortalamasını yükselten bir büyüme gerçekleştirmiş ve Türkiye turizminin büyümesinde itici bir güç olmuştur. 
Antalya ev sahipliğinde gerçekleştirilen uluslararası zirveler ile ülkemizin ve şehrimizin tanıtımlarına büyük ölçüde destek sağlanmıştır. Bilindiği gibi dünya liderlerini bir araya getiren G20 Zirvesi, 2015 yılının Kasım ayında Türkiye’nin ev sahipliğinde Antalya'da gerçekleşti.

Bunun yanı sıra Antalya’ da Mayıs 2015 yılında gerçekleşen Nato Dışişleri Bakanları Zirvesi ile Antalya dünya basını önünde bir kez daha geniş yer bulmuş, ülkemizin tanıtımına katkı sağlamıştır. 
2018 yılı her ne kadar turist sayısı bakımından ciddi bir büyüme trendine geçmiş olsa da esas büyümemiz hem kişi sayısı hem gelir bakımından 2019 ve 2020 yılı olacağına inanıyoruz. 
BÜYÜME İSTİKRAR KAZANACAK
 Krizin aşılmasının ardından yapmamız gerekenlerin başında gelirlerin artırılması olduğunu vurgu yapan Dr. Yağcı, “Gelir artışının da kalıcı olması dengeli büyümenin bir şartıdır” dedi.
Sektörün kalifiye personel vb. sıkıntıları olduğunu da dile getiren Dr. Yağcı şunları ifade etti: 
Fakat hayatın her alanında olduğu gibi, büyüyen ve gelişen bir sektörde belli dönemlerde sorunlar olacaktır. Bu normal bir durumdur. Esas önemli olan yaşananlara karşın bizlerin ne yapacağı ve nasıl hareket edeceğidir.
Turizm sektörü 1984 yılı ve sonrasında 1. doğuş dönemini yaşamıştır. 2. büyüme dönemini 2003 yılı ve sonrasında yaşamıştır. 2016 yılı ve sonrasında sektörümüz 3. döneme, yeni döneme girmiştir. 
Bu 3. dönemdeki hedefimiz Türkiye için 63 milyon turist, Antalya için 20 milyon turisti nasıl getireceğiz olmalıdır.”
YAPMA GÜCÜMÜZ VAR
“3. dönem hedefimizi gerçekleştirecek bilgi birikimine, yatırım riski alma cesaretine ve bunu gerçekleştirecek, gururumuz yerli yatırımcılara sahibiz.” diyen Dr. Yağcı “Hedefe ulaşmak için gereken unsurlar ise; beraber çalışacak takım ruhuna, kamu-özel sektör işbirliğine, turizm bakanlığı ve sektörün tüm bileşenleri kapsayan çalışma modeline ve en önemlisi turizm vizyonu ve turizm bakış açısını sürekli kılacak politikayı devam ettirmektir.” dedi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner81