banner10

'Alanya adına hayal kırıklığı yaşadım!'

Antalya Büyükşehir Belediye Meclisi’nin CHP'li Meclis Üyesi Erkan Demirci, Büyükşehir meclisinde Alanya’nın ulaşım sorunu ile ilgili herhangi bir adım atılmamasına tepki gösterdi.

'Alanya adına hayal kırıklığı yaşadım!'

Antalya Büyükşehir Belediye Meclisi’nin CHP'li Meclis Üyesi Erkan Demirci, Büyükşehir meclisinde Alanya’nın ulaşım sorunu ile ilgili herhangi bir adım atılmamasına tepki gösterdi.

26 Mayıs 2017 Cuma 23:04
'Alanya adına hayal  kırıklığı yaşadım!'
Demirci, "Bizlere sunumu yapılan planın sadece merkezi kapsadığını görünce Alanya adına hayal kırıklığı yaşadım. Yapılan Antalya Ulaşım Ana Planı sunumu sonrasında Alanya'nın gün geçtikçe çığ gibi büyüyen ulaşım sorununun çözümü için henüz büyükşehirin bir projeksiyonunun olmadığı net olarak ortaya çıkmıştır" dedi. 
 
CHP'li Antalya Büyükşehir Belediye Meclis Üyesi Erkan Demirci, Büyükşehir meclisinde Alanya’nın ulaşım sorunu ile ilgili herhangi bir adım atılmamasına tepki gösterdi. Demirci tepkisini şu ifadelerle dile getirdi: "Dün yapılan ASAT Genel Kurulu'nun ardından büyükşehir meclis üyelerine adı Antalya ulaşım ana planı olan, ancak gerçekte Antalya Merkez ilçeleri ulaşım ana planı şeklinde hazırlanan stratejik planın sunumu yapıldı. Sunumda büyükşehir yasasının mevcut şekliyle uygulanmasının mümkün olmadığı maalesef bir kez daha anlaşıldı. Yaya, bisiklet, özel araç ve toplu taşıma sisteminin ve bu sistemin ihtiyacı olan yolların büyükşehir yasası kapsamında bütün olarak planlanması, sorunların tespit ve çözümü gerekirken, coğrafyanın büyüklüğü, merkez dışındaki ilçelerin ulaşım sorunlarının öncelikli kabul edilmemesi, bu ilçelerin sorun ve taleplerinin yeterince bilinmemesi gibi bir takım sebeplerle ulaşım master planının 5 merkez ilçeyle, kısmen Serik ve Kemer dahil edilerek hazırlandığını gördük.
'ÇÖZÜM NOKTASINDA BİRŞEY YOK'
Oysa yaklaşık 2.5 yıl önce ulaşım master planı yapılması büyükşehir belediye meclisinde gündeme geldiğinde bu planın il bütününde mi yoksa merkezde mi yapılacağını şahsen ben sormuştum ve il bütününde yapılacağı yanıtını almıştım. Aradan yaklaşık 2.5 yıl geçtikten sonra bizlere sunumu yapılan planın sadece merkezi kapsadığını görünce şahsen Alanya adına hayal kırıklığı yaşadım. Yapılan Antalya Ulaşım Ana Planı sunumu sonrasında Alanya'nın gün geçtikçe çığ gibi büyüyen ulaşım sorunlarının çözümü için henüz büyükşehir belediyesinin bir projeksiyonunun olmadığı net olarak ortaya çıkmıştır.
'TEK ŞERİT İLE İŞİN İÇİNDEN ÇIKILAMAZ'
Konuyu büyükşehir belediyesinin siyasi desteğiyle Karayolları Genel Müdürlüğü'nce bırakın ulaşım master planını, imar planı dahi olmaksızın Alanya çevre yolunda yapımı devam eden alt ve üst geçişlere indirgeyecek olursak, bu yatırımlar geçici olarak doğu batı trafiğini rahatlatacağı kadar, kuzey güney geçişlerini de sıkıntıya sokacaktır. Telekom kavşağında doğu batı yönünde hızlanan trafik, yayla yolu kavşağındaki ışıklarda bekleyen araç sayısının iki katına çıkmasına yol açacak, trafik bu noktada kilitlenecektir. Ayrıca doğu batı trafiği bu noktada rahatlarken kuzey güney geçişleriyle, çevre yolundan Sugözü Mahallesi'ne ve Toptancı haline bağlantı yollarında sıkışmaların yaşanması kaçınılmaz olacaktır. Benzer şekilde Hasbahçe kavşağının yeni istikametinin ucu Cikcilli Gümüşdere'de kapalı olduğu için, doğu çevre yolu açılıncaya kadar yeni köprü kullanılamayacak, trafik devlet hastanesi kavşağına doğru tek şeritten akacağından içinden çıkılamaz hale gelecektir. 
'PLAN BİRAN ÖNCE YAPILMALI'
Üstelik Hacet'ten Hasbahçe'ye çıkış güzergahı yapılan köprü nedeniyle kapanacağından araçlar Hasbahçe bağlantı noktasını geçtikten sonra köprünün altından "U" dönüşü yaparak geri dönmek suretiyle Hasbahçe'ye ulaşmak zorunda kalacaktır. Bu da ilave trafik ışığı ve trafik yükü getirecektir. Oysa çevre yolu trafiğinin Dinek kavşağından itibaren bütün olarak analiz edilmesi, toplu taşım aksları, durakları, kuzey/güney Alanya katılım ve kavşak noktaları, kent içi diğer trafik akslarıyla entegre edilerek çözüm üretilmesi doğru planlama yaklaşımı olacaktır. Bu çözümlerin de üretilebilmesi için ulaşım ana planının bir önce yapılması elzemdir.
'ANLATTIKLARIMI YAŞAYIP GÖRECEĞİZ'
Tüm bunları görmek için uzman olmaya gerek yoktur. Antalya çevre yolu bunun en somut örneğidir. Bilindiği üzere Antalya çevre yolu üzerinde Altınova kavşağından itibaren, Çallı kavşağına kadar üst geçiş köprüleri yapılmıştır. Bu köprüler doğu batı istikametinde trafiği kısmen rahatlatmasına rağmen, kenti adeta kale duvarı gibi ikiye bölmüş, pik saatlerde kuzey güney geçişlerinin kilitlenmesine sebep olmuştur. Üstelik ulaşım ana planı kapsamında yapılmamış olan bu yatırımlar nedeniyle Çallı kavşağındaki alt geçiş yetersiz kalmış, henüz 10 yıl bile geçmeden üst geçiş yapılmak zorunda kalınmıştır. Benzer durum Mevlana katlı kavşağında da söz konusudur. Yarın metro hattı ihtiyacı olursa nereden geçeceği belli değildir. Bu zihniyetin devamı halinde tüm bunların Alanya'da da yaşanması sürpriz olmayacak, ulaşım master planı yapılmadan yukarıda anlattığım şekilde üretilecek çözümler geçici olmaktan öte gidemeyecektir. Bu tip pahalı yatırımların Ulaşım Ana planı kapsamında bütüncül olarak kent içi özel araç, toplu taşım, yaya ve bisiklet trafiğiyle birlikte çözümlenmesi hata riskini en aza indirgeyecek, kamu kaynaklarının rasyonel kullanılmasını sağlayacaktır. Tüm bu anlattıklarımı hep birlikte yaşayarak göreceğiz." - Mert CANTÜRK 
 
Son Güncelleme: 26.05.2017 23:06
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner25

banner12

banner26

banner11