banner10

Ramazan ayında yeterli ve dengeli beslenmeye dikkat

Ramazan ayında yeterli ve dengeli beslenmeye dikkat

07 Haziran 2017 Çarşamba 21:51
Ramazan ayında yeterli ve  dengeli beslenmeye dikkat
Günde 3-4 öğün yemek yenirken, Ramazan ayı boyunca 24 saat dilim içerisinde sadece iki kez yenilip içilmektedir. Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan ayında da sürdürülebilmesi için Antalya Kamu Hastaneleri Birliği’ne bağlı Alanya Eğitim ve Araştırma Hastanesi Diyetisyeni Ergin Boylu bilgilendirici açıklamada bulundu.
YAŞA, CİNSİYETE VE FİZİKSEL AKTİVİTEYE GÖRE BESLENMELİYİZ
Diyetisyen Ergin Boylu, Ramazan ayının ilk haftasında sıvı tüketiminin artırılması ve ramazan süresince iftar sonrası öğün sayısının çoğaltılarak, enerji alımının dengelenmesi gerektiğini söyledi. Diyetisyen Boylu; “Ramazan ayının yaklaşmasıyla birlikte ramazan ayında beslenme de önemli bir hal almaktadır. Ramazan ayında dini bir vecibeyi yerine getirmek için oruç tutulmakta ve bununla birlikte bireylerin günlük yaşantıları ve beslenme düzeninde önemli değişiklikler olmaktadır. Oruç tutan bireylerin, günlük beslenme alışkanlıkları değişmekte, öğün sayısı ve sıvı tüketimi azalmaktadır. İftar saatine kadar da açlık hissetmemek amacıyla yüksek enerji içeren şekerli, unlu ve yağlı besinlere yönelinmektedir. Oysa ki, Ramazan ayında bireylerin yaş, cinsiyet ve fiziksel aktivitelerine göre günlük almaları gereken enerji, protein, karbonhidrat, yağ, vitamin ve mineral oranları değişmemekte ve Ramazan ayı boyunca sağlığın korunması açısından yeterli ve dengeli beslenmeye devam edilmelidir” dedi.
ORUÇ TUTARKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
Yaz aylarında sıcaklık ve nem artışına bağlı olarak vücut ısısı artmakta ve metabolizma bu yeni duruma uyum sağlamaya çalışmaktadır. Ayrıca sıcaklıkların etkisiyle artan terle birlikte su ve mineral kaybı sonucu, bayılma hissi, bulantı, baş dönmesi gibi sağlık problemleri de
görülebilmektedir. Bu nedenle özellikle yaz aylarında oruç tutarken kış ve bahar aylarına kıyasla bazı hususlara dikkat edilmelidir diyen Diyetisyen Ergin Boylu bunları sıralayacak olursak; yeterli ve dengeli beslenmeyi sağlamak için 4 besin grubunda yer alan besinlerden yeterli miktarlarda tüketilmesi gereklidir. Bu dört besin grubu süt ve süt ürünleri, et- yumurta-kuru baklagiller grubu, sebze-meyve grubu ile ekmek ve tahıllar grubudur.
Öğünler Bölünmeli ve Besinler İyi Çiğnenmeli
Öğünler; sahur ve iftarda iki ana öğün, iftardan sonra 1-1.5 saat aralıklarla iki ara öğün olarak düzenlenmeli, azar azar küçük porsiyonlar şeklinde tüketilmelidir. Beyin, doyma emrini yemekten 15-20 dakika sonra verir. Çok hızlı yemek yenildiğinde bu süre zarfında yüksek miktarda, enerjisi yüksek besinler yenilebilir ve bu durum ilerleyen günlerde kilo alımına da zemin hazırlar. Bu nedenle yemekler yavaş yenilmeli, besinler ağızda iyice çiğnendikten sonra yutulmalıdır.
Sahurda ve İftarda Ne Yemeli / Ne Yememeliyiz?
Sahurda süt, yumurta, domates, salatalık, yeşil sebzeler ve tercihen tam buğday unundan yapılmış ekmekten oluşan hafif bir kahvaltı yapılmalı ya da çorba, sebze ve zeytinyağlı yemeklerden oluşan bir öğün tercih edilmeli, vücut direncini artırmak ve vücuda yeterli miktarda vitamin ve mineral alınmasını sağlamak için sebze ve meyveler sık tüketilmelidir. Aşırı yağlı, tuzlu, şekerli ve unlu gıdalardan uzak durulmalıdır.
İftara peynir, domates, zeytin gibi kahvaltılıklar veya çorba gibi hafif yemeklerle başlanılması, 10-15 dakika sonra az yağlı et yemeği, sebze yemeği veya salatayla devam edilmelidir. Yine enerji veren ancak kan şekerini dengeli bir biçimde yükselten besinler (beyaz ekmek, pirinç pilavı gibi glisemik indeksi yüksek olan gıdalar yerine bulgur pilavı, tam buğday ekmeği veya kepekli makarna gibi posalı besinler) tercih edilmelidir. İftarda aşırı şerbetli, yağlı tatlılar yerine, sütlü tatlılar (sütlaç, güllaç, muhallebi, dondurma vb.) veya meyve tatlıları tercih edilmelidir.
 
 
Son Güncelleme: 07.06.2017 21:52
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner12

banner11