Rus Turistlerin Boşluğunu Çinliler Doldurabilir

Kültür ve Turizm Bakanlığı Eski Müsteşarı Nevzat Saygılıoğlu, Türkiye ile Rusya arasında yaşanan gerginliğin turizmi de etkilemesiyle ilgili olarak yeni bir strateji önerisinde bulundu.

Rus Turistlerin Boşluğunu Çinliler Doldurabilir

Kültür ve Turizm Bakanlığı Eski Müsteşarı Nevzat Saygılıoğlu, Türkiye ile Rusya arasında yaşanan gerginliğin turizmi de etkilemesiyle ilgili olarak yeni bir strateji önerisinde bulundu.

10 Aralık 2015 Perşembe 14:27
Rus Turistlerin Boşluğunu Çinliler Doldurabilir
 Kültür ve Turizm Bakanlığı Eski Müsteşarı Nevzat Saygılıoğlu, Türkiye ile Rusya arasında yaşanan gerginliğin turizmi de etkilemesiyle ilgili olarak yeni bir strateji önerisinde bulundu. Türkiye'nin, 1 buçuk milyar nüfuslu Çin'e yönelik turizm destinasyonları geliştirmesi gerektiğini ifade eden Saygılıoğlu, Rus turistlerden doğan boşluğun Çin'den gelecek turistlerle doldurulabileceğini söyledi.

Türkiye ile Rusya arasında yaşanan uçak krizinden sonra özellikle Rus tarafının uyguladığı ticari ambargolardan turizmin de payına düşeni alması bekleniyor. Krizin 18. gününde sadece Antalya Havalimanı'nda meydana gelen 100 milyon dolarlık kayıp ise olası bir turizm ambargosunun bilançosu hakkında ipucu veriyor. Türkiye'nin mevcut durumu fırsata dönüştürmesi gerektiğini söyleyen Atılım Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nevzat Saygılıoğlu, alternatif turizm pazarları oluşturmanın önemime dikkat çekti. 1999-2000 yılları arasında Turizm Bakanlığı Müsteşarlığı görevinde bulunan Nevzat Saygılıoğlu, Türkiye'nin, 1 buçuk milyar nüfuslu Çin'e yönelik turizm destinasyonları geliştirmesi ve böylelikle Rus turistlerden doğan boşluğun Çin'den gelecek turistlerle doldurabileceğini söyledi.

ALTERNATİF BİR TURİZM PAZARI

Rusya ile Türkiye arasındaki ekonomik ilişkilerin sadece ticaret alanını değil, turizm başta olmak üzere çeşitli hizmet alanlarını da kapsadığını belirten Nevzat Saygılıoğlu, Türkiye'ye gelen turistlerin en önemli payını Almanya ve Rusya'nın oluşturduğunu söyledi. Türkiye'nin kısa vadede Rus turistleri kaybetmekten kaynaklanan sıkıntılar yaşayacağını söyleyen Saygılıoğlu, Çin pazarına dikkat çekti. Çin Halk Cumhuriyeti gibi uzak ülkelerden gelen turistlerin, en az 2 ülkeye gittiklerini ve 15 gün tatil yaptıklarını söyleyen Nevzat Saygılıoğlu, "Çin kendi insanlarına her sene destinasyon tayin ederek gidebilecekleri ülkeleri bildiriyor. Çin'deki 1 buçuk milyar nüfusun Pekin ve Şangay gibi büyük metropollerde yaşayanların önemli bir kısmı çok zengin hale geldi ve tüketmeye başladı. Türkiye ve ekonomik açıdan darboğazda olan Yunanistan, Çin ile görüşerek alternatif bir turizm pazarı oluşturabilir. Bu iki ülkeyi ortak bir destinasyonla Çin'e pazarlamak gerekir. Çünkü uzak ülkelerin turistleri, en az 2 ülkeye gider ve 15 gün tatil yapar. 1 buçuk milyar Çinlinin yüzde 1'i seyahate çıksa 1 buçuk milyon eder. 1 buçuk milyonun da yüzde 10'u Türkiye'ye gelse 150 bin eder. Müşteriyi çeşitlendirmek, kapasite kullanımını arttırmak ve alternatif pazar oluşturmak adına böyle bir strateji sunmalıyız" diye konuştu.

YETKİLİLER NE DEMİŞTİ?

Türk jetlerinin, Hatay'ın Kızıldağı bölgesinde Türkiye sınırını ihlal eden Rus savaş uçağına müdahale etmesi sonucunda iki ülke arasındaki siyasi ve ticari ilişkilerde kopmalar yaşandı. Türkiye ve Rusya arasındaki 30 milyar dolarlık ticaret hacminde en çok yer kaplayan konuların başında gelen turizm ise Rusya Dışişleri Bakanı Sergei Lavrov'un vatandaşlarına "Türkiye'yi ziyaret etmeyin" tavsiyesinin ardından sekteye uğradı. Bunun üzerine Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanı Mahir Ünal ise Rus turistleri Türkiye'ye davet ederek, "Türkiye evinizdir. Daha önce olduğu gibi güvenli bir şekilde tatilinizi Türkiye'de geçirebilirsiniz" dedi.
Son Güncelleme: 10.12.2015 14:41
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner81