Yazar

dytgizemagac@gmail.com

8 makale bulunmakatadır

YILBAŞI GECESİ NASIL BESLENMELİYİZ??

01:47 - 29 Aralık 2016

+A

-A



Bir yılı daha geride bırakıyoruz. Her yılbaşında olduğu gibi bu yılda da yeni umutlar, dilekler ve beklentilerle yeni yıla merhaba diyeceğiz. Yılbaşı gecesi, sofralar daha bir zenginleşir ki bu da alınan kalori miktarını artırır. Alkol fazla alınır, daha yağlı ve zararlı besinler tüketilir. Ancak yeni yıla, lezzetli, zengin ve sağlıklı bir sofrayla girmek de mümkün. İşte sırları:
Bir öğüne sıkıştırılmış kalorisi yüksek besinlerin tüketilmesiyle birlikte hazımsızlık, gaz, şişkinlik, mide ve bağırsak rahatsızlıkları oluşabilir. Bu nedenle yılbaşı akşamındaki sofranızı bütün besin öğelerini yeterince içerecek şekilde önceden planlamak ilk şart olmalıdır.  Yılbaşı akşamı çok yemek yenileceği için gündüz bir şey yememek en çok yapılan yanlışlardandır. Akşama kadar aç kalan vücut akşam aldığınız besinleri enerji olarak kullanmak yerine depolamaya gidecektir.
Yemek öncesi salata ve zeytinyağlı/ızgara sebze ile başlangıç yapılabilir  Ana yemek olarak yılbaşının vazgeçilmezi hiç kuşkusuz hindidir. Bu sağlıklı bir akşam geçirmeniz için avantajdır. Hindi sevmeyenlerdenseniz kırmızı et yerine beyaz eti tercih etmelisiniz.  Ana yemek yanında zeytinyağlılar ve salata tercih edilmelidir.
Yılbaşı tatlısı olarak meyve tatlıları veya sütlü tatlılar tercih edin. Örneğin cevizli kabak tatlısı, kaymaksız ayva tatlısı fırında armut veya elma, dondurma gibi yağ içermeyen hafif meyve tatlıları ideal tatlı seçeneklerindendir.
Yemek sonrası kuruyemiş tabakları çıkacaktır. Kuruyemiş tabağınıza 5-6 adet fındık, 5-6 adet badem, 2 ceviz, 10-15 kuru yaban mersini, 5-6 adet antep fıstığı, 2 yemek kaşığı beyaz leblebi ekleyin ve gece boyunca bunları tüketin. Miktarın önemli olduğunu unutmayın.
Yılbaşı akşamının en önemli konularından biri de alkol tüketimi. Uzun süre masada kalmak yemeklerle birlikte alkolün de fazla tüketilmesine neden oluyor. Alkol alırken rakı, viski, votka gibi alkol oranı yüksek içkiler yerine alkol oranı daha düşük olan şarap tercihiniz olabilir.
Yılbaşı gecesinde yemek süresi normalden çok daha uzun süreceğinden ve daha fazla masada kalacağınızdan yemek yeme hızına daha fazla özen göstermeniz gerekir. Yemekleri yavaş ve iyi çiğneyin.
YENİ YILIN İLK GÜNÜ ERKEN UYANIN
Yeni yılın ilk gününü sağlıklı geçirmek için öncelikle erken uyanmak gereklidir. Güne iki bardak ılık su ile başlayarak ve yanında iki adet kuru kayısı yiyerek, vücudunuza alınan fazla alkolün kan şekerinizdeki düşüşünü dengeleyebilirsiniz.  Devamında bir saatlik yürüyüş ile metabolizmanızı hızlandırıp toksinleri atmak için de içeceğiniz bitki çayı ile detoks etkisi yaratarak vücudunuzu arındırabilirsiniz. Bitki çaylarından melisa, papatya ve rezeneyi yanında bir dilim limon ile tüketebilirsiniz.
Su tüketimi hem yılbaşı akşamı hem de ertesi gün için mutlaka artırılmalıdır.  Eğer yılbaşında alkol tükettiyseniz Alkol vücuttan su atılmasına neden olur ve susuz kalan vücut toksin ve yağ depolar bu nedenle 1 Ocak günü çok su içmek gerekir. Unutmayın! Sağlıklı beslenmek bir gün değil bir ömür gerek. O halde 2017’den ilk isteğimiz sağlık ve sağlıklı beslenmek? Sağlıklı, mutlu ve ideal kiloda bir yıl geçirmeniz dileğiyle..
Diyetisyen Gizem Sultan AĞAÇ
dytgizemagac@gmail.com

Print

YORUMLAR

Facebook Yorumları
YORUM YAZ
1000

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...

ÖNE ÇIKANLAR

ANKET

Yeni Web Sitemizi Beğendiniz Mi?

ARŞİV

Hava, 10 Aralık
Alanya’deki Hava Durumu
+12

Yük.: +15° Düş.: -7°

Nem: 35%

Rüzgar: SSW - 4 KPH

                     E-GAZETE