Her öğrenci iki dil 'BİL'ecek

Her öğrenci iki dil 'BİL'ecek

09 Ağustos 2017 Çarşamba 22:18
Her öğrenci  iki dil 'BİL'ecek
Alanya BİL Koleji diğer branşlarda olduğu gibi alanında uzmanlaşmış yabancı dil eğitimi verecek kadrosunu da oluşturdu. BİL’de dil eğitimi bir Türk bir yabancı eğitimci eşliğinde verilecek 
 
Bu yıl eğitim-öğretim hayatına başlayacak olan Alanya BİL Koleji, Türkiye ve yurt dışındaki önde gelen üniversitelerden mezun, İngiltere ve çeşitli Avrupa ülkelerinde uzun süre kalmış, eğitim ve seminerlere katılmış yabancı dil öğretmenliği alanında uzmanlaşmış olan yabancı dil kadrosunu oluşturdu. 
Yabancı dil öğretmenliği alanında edindikleri deneyimi eğitim teknolojileriyle bütünleştiren tecrübeli bir ekiple yola çıktıklarını söyleyen Alanya BİL Koleji Kurucusu Erdal Sayı, ISO 9001-2008 Kalite Yönetimi kanalıyla da AB’nin Alanya’da tanıdığı tek özel okul olma ayrıcalığıyla hedeflerinin, liseden iki yabancı dili ana dilleri gibi konuşabilen öğrenciler mezun etmek olduğunu söyledi.
“Deneyimimiz iddiamızdır” ve “DİLim- BİLim adamları” “Bil demek Dil demek” gibi son derece iddialı sloganlarla bu yıl eğitim-öğretim hayatına merhaba diyecek olan Alanya BİL Koleji Yabancı Diller Bölüm Başkanı Hasan Kalecikli, okulda uygulanacak yabancı dil eğitim programını açıkladı.
Kalecikli, ana okulundan son sınıfa kadar uygulanacak olan yabancı dil programı ile ilgili gazetemizin sorularını yanıtladı.
 
-Bize Alanya BİL Koleji Yabancı Diller Bölüm Başkanı olarak kısaca kendinizden bahseder misiniz?
17 yıllık meslek hayatımın 14 yılı özel okullarda geçti. Daha önce çalıştığım özel okullarda hem kendi branşımda hem de diğer konularda kazandığım deneyimleri artık daha verimli olabileceğim ve alışılmışlıktan çıkmış, daha iyisini yapmak için ortak hedeflere aynı gözlerle bakan ekip arkadaşlarımla birlikte  BiL Okulları Alanya’da devam ettirmeye karar verdim. Kurucumuz Erdal Sayı ve BiL Okullarıyla deneyimlerimi paylaşmak üzere bu ekip içerisinde bulunmaktan memnuniyet duyuyorum.
 
-Tecrübeli bir eğitimci olarak mevcut sistemde dil eğitimiyle ilgili sıkıntıları biliyorsunuz; siz bu sıkıntıları nasıl aştınız?
Her şeyden önce her yeni gelen idarecinin ve öğretmenlerin kurcaladığı, başkalaştırdığı ya da kemikleştirildiği sanılarak çürütülen, öğrenci ve velinin bir çok konuda mağdur edildiği geleneksel bir sistem çöplüğünden ziyade bizler sıfırdan denetlenebilen, ölçülebilen, şeffaf,  yenilikçi ve ezber bozan bir sistemle karşınızda olacağız.
Örneğin, 14 yıldır eden ele dolaşan geçmişini bilmediğin bir arabayla mı yoksa sıfırdan en modern haliyle sahip olabileceğiniz bir arabayla mı daha güvenli bir yolculuğa çıkmak istersiniz? Arabalarına bakım bile yaptırmayıp, yolcuyu düşünmeden trafiğe çıkaranların artması ve en vahimi ise yol deneyimi olmayan ya da arabaya yabancı olan şoförlere evlatlarımızın emanet edilmesidir. Şoför nereye çekerse oraya gitmeye çalışma,  varış adresini ve duraklarını yolda sora sora bulmaya çalışma ya da yarı yolda şoför değiştirme anlayışlarının artması bizim yücelmemizi kolaylaştırmaktadır. Bil Okulları ise arabalarının test sürüşlerini Finlandiya’da yaptırmış,  geçen yıllarda sahada uygulayarak pilot etmiş, şoförlerini eğitmiş ve akademisyenler eşliğinde yol haritasını çizmiş köklü bir eğitim kadrosuyla yolculuğa hazır bulunmaktadır.
 
-“Tailor made” yaklaşım nedir? Bir örnekle açıklar mısınız?
Bu yola 3 sloganla çıktık. “DENEYİMİMİZ İDDİAMIZDIR” “DİLim–BİLim ADAMLARI” ve “BİL demek DİL demek”. Erken yaşta bilim ışığında dil öğrenirken ilgi alanında branşlaşan öğrenciler yetiştirmek anlamını çıkarabilirsiniz. Uzun araştırmalarımız, deneyimlerimiz ve aldığımız eğitimler sonucunda hiçbir alışıla gelmiş tedrisata bağlı kalmadan (tailor-made) terzi işi usulü öğretim yaklaşımımızla öğrencilerimizle tanışacağımız oryantasyon haftamızı bekliyoruz. Hazır dikili kıyafet giydirmek yerine öğrencilerimizin çoklu zeka türlerine, dil seviyelerine, nasıl öğrendiklerine yönelik envanterlerle kıyafeti üzerlerine biz dikeceğiz. Bu konuda tüm alt yapı donanımı hazırlanmıştır. Geriye oryantasyon haftasında prova yapıp okulun açıldığı gün dikimlere başlamak kaldı. 
 
-Anaokulunda dil yeterlilik sistemi nasıl uygulanacak?
Bu yıl açılacak olan 5 ve 6 yaş öğrencilerimize uygulanacak yoğun çift dil edinimi ardından uluslararası konuşma yeterlilik sınavı düzeyinde sınavlara girip Alanya’nın bu yaş gruplarında uluslararası seviye tespiti yapan tek anaokulu olacağız. Dil öğretim sistemimizde öğrencinin yaşı seviyesinde anadiline çengel atıp anadili paralelinde kullandığı ve ihtiyacı olan dil sistemine yönelik ilerleme kaydedeceğiz. Anaokulunda tiyatral doku ders öğretmenlerinin müfredatıyla örüntülenmiştir ve öğretmenleri tamamen üst kademelerdeki başka sınıflara girmeyecek şekilde sadece anaokulu için atanmışlardır. Çocuk dostu gerçek hayattan adapte dil öğretim materyallerin kullanılacağı ortamlar hazırlanmıştır. İngilizce akıl atölyesinde ise çocuklar eğlenirken öğreneceklerdir. Yıl içinde düzenlenecek olan çeşitli bilgi yarışmaları, tekerlemeler, dramalar,  müzik, danslar  ve hikaye anlatımlarıyla da kendi anadilleri kadar İngilizce ’ye  hakim olmalarını sağlamayı hedeflediğimiz sunum ve gösteriler velilerimizle paylaşılacaktır. 
 
-Peki İngiltere Dil Okulları sentezi nasıl bir uygulama olacak?
Özel Okulculuk ve Dil Kursçuluğu mantığını sentezleyip herkesin öğrenebileceği ve öğrenenin ise yerinde saymayıp uçabileceği bir anlayışı prensip edindik. Kardeş okullarımız olan BİL Okulları öğrencilerini yaz döneminde tamamı yabancılardan oluşan bir yaz kampında ağırlayarak Alanya’da Eğitim Turizmini ilk biz başlatmayı hedefliyoruz. Çeşitli Avrupa ülkelerinde var olan kardeş okullarımızın öğrencileri ve öğretmenleri de bu yaz kamplarında Türk öğrencilerimizle bir arada olacaklar. Ayrıca Kardeş Okul projelerimizle öğrencilerimizin vizyonunu geliştirmeyi, öğrendikleri yabancı dilleri kullanabilecekleri ortamlar sunmayı amaçlıyoruz.
 
-Özel tasarlanmış BİL Street katınızda nasıl bir eğitim verilecek?
Zümremize özel tahsil edilen katta 4 sınıfın iç tasarımı ve teknik donanımı birbirinden farklı ihtiyaçlara göre kurgulanmış atölyeler haline getirilmiştir.
Mesleğinde ses getiren öğretmenlerin aramıza katılımıyla efsane bir kadro oluşturduk. Yoğun ders saati ile dil edinimine maruz bırakabileceğimiz bir program hazırladık. 
Kullanılabilir ve inovatif yayınlar arasından bir havuz oluşturduk. Seviye tespit sınavıyla gelen öğrencilerimize hitap edecek şekilde seçimlerimizi Eylül ayında sipariş vermeye karar verdik ve havuzdaki tüm ürünlerin kullanımı için şimdiden hizmet içi eğitimlerden geçmekteyiz.
Her sınıfa bir yabancı bir Türk öğretmenlerle eşit saatlerde çift müfredatla girmeyi planladık. Ders sunumlarımızı sadece araç olan yayınlara göre değil öğrenciye öğretilebilir metot, yaklaşım ve öğretim tekniklerine göre uyarladık.
Müfredatlarımızı 2018’de değişecek olan CEFR (Common European Framework of Reference for Languages) uluslararası dil öğretim müfredatına göre planladık. Talim Terbiye Kurulunun son çıkardığı dil öğretim programına göre Avrupa Komisyonu ve MEB’in ortaklaşa onay verdiği Avrupa Dil Pasaportunu zorunlu ve resmi hale getirdik.
Sadece sene sonunda tek firma ölçeğiyle yapılan uluslararası dil yeterlilik sınavıyla değil Bölge Koordinatörü olduğumuz JETSET, Michigan Üniversitesi ve Cambridge Üniversitesi işbirliğiyle yıl içinde birçok  etaptan oluşan bir ölçme değerlendirme sistemi kurduk. 
Derslerin konu temalarını PYP (Primary Years Programming) modelleriyle diğer branşlarla İngilizce entegrasyonu (CLIL – Content and Language Integrated Learning) teorik ve uygulama örüntüsüyle güncel ve kullanılabilir bilgiye yönelik hale getirdik. 
3D üç boyut teknolojisiyle görüntüler elle dokunulacak mesafeye çekilmiş ve öğrenciler o sanal sahnelerin içinde rol alan aktörlere dönüştürülmüştür. Öğrenci takip sistemimiz sayesinde veli raporlandırmalarının  anında günlük yapıldığı bir teknolojiye sahibiz.
Her öğrencinin dil seviyesi belirlenerek ihtiyacına göre bireysel etütlerle destekleneceği bir program düzenlenecektir. Sistemde sadece dil mağduru olan öğrenciler değil özellikle dil yeterliliği yüksek olan öğrenciler de düşünülmüştür.
Ayrıca Çarşamba günleri öğleden sonra 4 saat sadece İngilizce tema bazlı, öğrencilerimizin ilgi alanlarına yönelik ve içinde bulunmaktan zevk alacakları farklı başlıklar ve ilgi alanlarına yönelik kulüp dersleri sürekli rotasyonla DİLim-BİLim adamları yetiştiren seçmeli workshoplar haline dönüştürülmüştür. Bu kulüplerde merakla araştırarak, yaparak, bilerek öğrenen öğrenciler yetiştirilecektir. 
Ücretli ve ücretsiz uluslararası projelerle öğrenci ağırlayıp, misafir olacağımız gezi ve eğitim amaçlı olan kültürler arası paylaşım çalıştaylarımız sonucunda İstanbul Aydın Üniversitesi işbirliği ve desteğiyle de irtibatlar kurulmuştur. Sadece bir dilin değil birçok dilin öğrenilebildiği bir fırsat sunulmuştur. 
Diğer branşlarda öğrendikleri konuları İngilizce olarak da BİLen öğrenciler yetiştirmeyi hedefliyoruz. 
Haftalık ve Aylık kılavuzlar, denemelerle hiçbir zaman velilerimizi bilgilendirmesiz, ilgisiz bırakmayacağız.  Çıkaracağımız dergi ve hikâye kitaplarımızla da öğrencilerimizin yazılı basım ve röportajlarla sözlü ve sosyal konularda gelişmelerini sağlayacağız.
TKY (Toplam Kalite Yönetimi) – OGY (Okul Gelişim Yönetimi) ile fasiküller halinde anketlerle zayıf ve güçlü yanlarımızı belirleyip iyileştirme ekipleriyle sizlerle birlikte çalışacağız. Yıllık faaliyet ve etkinlikler takvimi haricinde kesinlikle show’a dayalı olarak öğrenciler öğrenim sürecinden alıkonulmayacaktır.
AR-GE komisyonları bünyesinde yer alan zümreler koordineli bir şekilde araştırma ve geliştirme konularında sürekli üniversitemizce uygulamalı çalıştayla da hizmet içi eğitim ve faaliyetlerini geliştirecek.
Erken branşlaşma sistemimizde ise PDR ve Rehberlik uzmanlarımız ve lise kadromuzdaki Biyoloji, Fizik, Kimya, Matematik, Tarih, Coğrafya ve Edebiyat kadrolarımızdan ve İstanbul Aydın Üniversitesi’nden gelecek olan uzmanlar tarafından TEOG konularında test çözmenin yanı sıra hayata ve bilime dair çalışmalarla erken branşlaşma alanında öğrencinin derine inip merakla kendini araştırıp geliştiren bireyler haline getireceğiz.
Bu yaptığımız çapraz müfredatlandırma (Cross Curricular Connections) zümrelerin koordineli çalışarak öğrencilerin seneye lisemizde başlayacak olan uluslararası diploma programlarımıza ön hazırlık olarak da ışık tutacaktır.
 
-S.T.E.M. (Science, Technology, Engineering, Mathematics) eğitiminin amacı nedir?
STEM eğitimi fen ve matematik gibi temel bilimlerin, mühendislik ve teknolojinin sağladığı uygulama olanaklarıyla entegre edilerek öğretilmesini içeren ve okul öncesinden yüksek öğretime kadar tüm seviyeleri kapsayan bir eğitim yaklaşımıdır. 21. yüzyılda dünyadaki en önemli paradigmalardan birisi olan STEM eğitimi teorik bilgilerin ürüne dönüştürülmesi ve 21. YY. becerilerinin kazanılması açısından büyük önem teşkil etmektedir. STEM eğitimi ile disiplinler arası bir öğrenme sağlanmaktadır. STEM eğitimi, ekonomik olarak ilerlemeyi, bilgi ve bilişim çağını yakalamış yaratıcı liderler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. STEM eğitiminin ulusal eğitim sistemine entegre edilmesi; yaratıcı, üretken ve 21. YY. becerileri ile donatılmış yeni nesiller yetiştirilmesine olanak sağlayacaktır. BiL Okulları olarak eğitim sistemimizi ve öğretmen kadrolarımızı STEM yaklaşımına uygun olarak evrimleştirip ve bu trende ayak uyduruyoruz.
 
-Peki ikinci dili öğrenmek mi? Edinmek mi diye sorsam?
Başka bir dilde yetkin olmak için iki tür yöntem vardır; yabancı dil öğrenme ve ikinci dil edinimi. BİL Okulları’nda ikinci dil edinimi uygulanır ve okul öncesinden başlayarak ilkokul yılları boyunca devam eder.
Bildiğimiz anlamda dil öğrenmek o dile ait kuralları bilmek, bilinçli uygulamak ve onlar hakkında konuşabilmektir. Kısaca, öğrenmek dil hakkında bilgiye sahip olmaktır. Dil edinimi ise ana dil edinimiyle benzerlikler göstermektedir. Dil edinimi daha çok bilinçaltıyla ilgili bir süreçtir. Kişi, dili sadece iletişim amacıyla kullandığının bilincindedir ve dilin kurallarının bilinçli olarak farkında olmadan ‘’doğru geldiği’’ için ya da yanlış olduğunu ‘’hissettiği’’ için kullanır.
İkinci dil edinimi, dil edinimi için gerekli olan temel unsurların titizlikle kurgulanan sınıf ortamında, kullanılan kaynak ve materyallerle, dengeli ve özenle yapılmış teknoloji entegrasyonuyla, bu konularda eğitim almış Türk ve yabancı öğretmenlerle yapılmaktadır.
Dil ediniminde hedef, dil edinimden ziyade başka bir amacın başarılması yanında ortaya çıkan bir sonuçtur. Böylece dilin yapısını öğrenmeden edinim gerçekleşmiş olur ve yapıyı öğrenmek ardından rahatlıkla gelebilir. Hedef şarkı söylemek ya da oyun oynamak gibi görünmekle birlikte o hedefe varabilmek için İngilizceyi kullanmak zorunda kalan bir öğrenci oyuna odaklanırken İngilizceyi farkında olmadan edinmektedir. Dil ediniminde keyif almak ve mutlu olmak temel unsurlardandır. Anlaşılır nedenlere sahip, dil yeteneğine inanan ve özgüvene sahip bireyler dili daha rahat edinmektedir. Stres altında ya da kaygı düzeyi yüksek ise dil edinimi kesintiye uğramakta ya da tamamen durmaktadır. Bu sebeple BİL Okulları’nda kaygıdan uzak ortamlarda öz güven geliştirici etkinlikler yapılmaktadır. Dil edinimi, dil edinme yetisini canlı tuttuğu ve geliştirdiği için diğer dilleri edinmeyi de kolaylaştırmaktadır. 
 
-Son söz olarak demek istediğiniz bir şey var mı? 
“Çözüme Bil yeter” diyorum. Dil öğrenimi devamlılık, sabır, takip ve disiplin işi olup öğrencinin kendi ihtiyaçlarında anadilinde sıkça maruz kaldığı deneyimlerini uygulatarak ve refleksif hale getirmesi için tüm becerilerinin birbirini besleyen edinim yöntemiyle anadiline çengel atılarak öğretilmesi gerektiği esasına göre sorunu ortadan kaldıracağımıza inanıyorum.
 
 
 
Son Güncelleme: 09.08.2017 22:20
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner81