banner10

ÇOK SORU ÇÖZEN DEĞİL, DÜŞÜNME BECERİSİ KAZANMIŞ ÖĞRENCİ BAŞARILI OLDU!

Bahçeşehir Koleji Alanya Kurucusu Burcu Haboğlu Baba geçtiğimiz hafta sonu yapılan, birçok öğrencinin ter döktüğü LGS’yi değerlendirdi.

ÇOK SORU ÇÖZEN DEĞİL, DÜŞÜNME BECERİSİ KAZANMIŞ ÖĞRENCİ BAŞARILI OLDU!

Bahçeşehir Koleji Alanya Kurucusu Burcu Haboğlu Baba geçtiğimiz hafta sonu yapılan, birçok öğrencinin ter döktüğü LGS’yi değerlendirdi.

07 Haziran 2018 Perşembe 17:16
ÇOK SORU ÇÖZEN DEĞİL, DÜŞÜNME BECERİSİ KAZANMIŞ ÖĞRENCİ BAŞARILI OLDU!

Burcu Haboğlu Baba --2 Haziran’da gerçekleşen sınavdan sonra pek çok yorum bulunmakta. Sınav sorularını değerlendirmeden önce, sonucuyla ilgili öğrencilerin ve velilerin yaşadığı endişeleri gidermek istiyorum. Öncelikle tüm öğrenciler sınavda zorlandı. Bu durumda sınavda net ortalaması düşük olacaktır. TEOG verilerine göre puan hesaplamak son derece yanlıştır.Unutulmamalıdır ki LGS bir sıralama sınavıdır. Hepsini yapan birinci olur diye bir düşünce TEOG’da kaldı. Önemli olan çocuğumuzun sıralamasıdır. Bir okul geçen yıl en son 10 bininci olan öğrenciyi aldıysa bu sene de 10 bininciyi alacaktır. Ancak geçen yıl 10 bininci olmuş adayın puanı ile bu yılki adayın puanı farklı olacaktır. Yani bağıl düşünmemiz gerekir.

Soruları ders ders değerlendirecek olursak: Sınav sözel ve sayısal oturum olmak üzere iki oturum şeklinde tamamlandı. Sözel oturumun yorumlarına ve sınav sonucuna bakılarak kolay olduğu söylenebilir ancak sayısal oturumda Fen Bilimleri ve Matematik sınavının ilk oturuma göre zor olduğunu söylemem mümkün.

Özellikle bu sınavın geneline baktığımızda matematik dersinin bu sınavın belirleyicisi olduğunu söyleyebiliriz. Çünkü matematikteki sorular kazanımlarıyla ilişkilendirildiğinde bir sorunun içinde birden çok kazanımın olması ve işlem adımlarının fazla olması soruların olduğunu gösteriyor. Hatta 20 sorunun  10 sorusu zor,  geri kalanının da orta güçlükte olduğunu söylemek mümkün, yani sınavın genel açısından bakıldığında matematik dersinin belirleyici olduğunu söyleyebiliriz. Sayısal oturumlarla devam edecek olursak, fen bilimleri dersini de yine TEOG ile kıyasladığımızda deney sorularının daha çok olduğunu söyleyebiliriz. Deney yorumlama sorularının ve  çıkarım yapma sorularının fazlasıyla yer aldığını bu yüzden sayısal oturumun zor olduğunu genel anlamda söyleyebiliriz. Sözel oturuma baktığımızda;  bu yıl özellikle  Türkçe ve İngilizce dersinde önceki yıllara kıyasla soru çeşitliliğinin fazla olduğunu söyleyebiliriz.  Türkçe dersi için önceki yıllardan farklı olarak  uzun paragraflık bir metnin yer aldığını ve bu paragraftan yola çıkarak öğrencinin birden çok soruyu çözmesi beklendiğini görüyoruz. Yani uzun bir metin verilmiş ve bu metne bağlı kalarak öğrencilerden  dört soruyu yada üç soruyu çözmeleri istenmiş. Bu önceki yıllarda çıkan Türkçe sorularıyla farklı bir  durum, soru tarzlarında yine farklılıklara gidilmiş metin kıyaslama, analiz yapma, çıkarım yapma, mantık, düşünme becerilerini ölçme gibi sınav sorularının fazlasıyla olduğunu söyleyebiliriz. İngilizce dersinde ise TEOG ve TEOG’dan önce yapılan SBS’den farklı olarak, İngilizce sorularında soru kökleri soru yönergesinde Türkçe yazılıp, sorular İngilizce olarak yer alırken bu yıl ilk kez soru köklerinin başlarda verilen ifadelerinde İngilizce olması önemli bir detay İngilizce dersi için. Ayrıca TEOG’dan farklı olarak SBS’ye dönük soruların İngilizcede olduğunu görüyoruz. Sorularda öğrencilere bir yönerge verilerek soruları görsel olarak yorumlamaları bekleniyor.  Bu da yine TEOG’dan farklı bir soru çeşiti olarak karşımıza çıkıyor. Yine İngilizce dersinde TEOG’dan farklı olarak  önceki yıllarda grafik ve tablo yorumlama sorularına sıklıkla yer verilirken bu sınavda hiçbir sorununun çıkmaması da bir diğer farktır.

-(soru )Geçen yılla bu yıl arasındaki farklara öğrenciler nasıl hazırlandı?

Burcu Haboğlu Baba ----LGS’ye yönelik örnek sorular dikkate alınırak yaptığımız çalışmalarda soruların TEOG’dan farklı olrak daha çok yorum analiz ve kavrama düzeyinde geleceğini bekliyorduk ve bu yönde hazılıklarımızı gerçekleştirdik. Nitekim sorular da hazıklıklarımıza yönelik geldi.

Burcu Haboğlu Baba ---Adayların yüzde kaçı  sınavla, yüzde kaçı sınavsız yerleştirilecek?

Şu an 1 milyon 300 bin öğrenci var ancak liselerin kontenjanlarına baktığımızda sadece 126 bin 500 lük bir kontenjan görüyoruz. 1 milyon 300 bin öğrenci sınava girmedi, açıklamalar yaklaşık 1 milyonluk öğrencinin sınava girdiği yönünde. 1 milyonluk öğrencinin yanında  liselerin sınavlarla alan kontenjanı açıklandığında, 126 bin 500’lük bir kontenjanın olması söz konusu şu an. Bu kontenjanları ayırırsak Fen Liselerinin yaklaşık 35 bin, Anadolu liselerininde 35 bin 126 olduğu düşünülürse kontenjanın yaklaşık 70 bininin Fen ve Anadolu liselerinin kontenjanı oldugunu söylemek mümkün. Geri kalanlar da meslek liseleri, imam hatip liseleri olarak ayrılıyor.

-(soru) Bundan sonraki yıllarda sınava girecek adaylara önerileriniz nelerdir?

Burcu Haboğlu Baba ----Çok soru çözmek değildir önemli olan, asıl yapılması gereken konuyu derinlemesine kavramaktır. Asıl odağını soru çözmeye yönelten öğrencilerde soru tipine göre çözüm aradığını hatta buna göre taktikler geliştirdiğini görüyoruz. İşte bu gerçek öğrenme olmuyor ve gerçekten öğrenmeyi ölçen bir sınavda da öğrenci başarılı olamıyor.

Kapanıp saatlerce ders çalışmak yerine okulda öğretmenlerden verimli fayda sağlamak, sınıf ortamında etkileşimle öğrenmek, farklı görüşleri ,öğrencilerin farklı sorularını tartışmak öğrencinin gelişimi için faydalı olacaktır.

SONUÇ OLARAK ÇOK SORU ÇÖZEN DEĞİL, DÜŞÜNME BECERİSİ KAZANMIŞ ÖĞRENCİ BAŞARILI OLDU!

OKULLARIN ÖĞRENCİLERİ İLKOKULDAN HATTA DAHA DA ÖNEMLİSİ ANAOKULUNDAN İTİBAREN BİLİŞSEL BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEYE YÖNELİK HAZIRLAMASI GEREKİYOR. SATRANÇ, AKIL OYUNLARI EN ÇOK DA KODLAMA İLE İLGİLENEN ÖĞRENCİLER FARK YARATIYOR.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner25

banner12

banner28

banner26

banner11

banner27