Güncel

Çipli kimlik randevusu nasıl alınır?

Yeni kimlik kartı başvuruları 2 Ocak'ta başladı. Bir haftada başvuru sayısı 87 bine yaklaştı. Yeni çipli kimlik kartı başvuruları için ilçe nüfus müdürlüğüne doğrudan ya da randevu alarak gidilebilecek. Peki başvuruda gereken belgeler neler? Kimlik kartları ne zaman dağıtılacak? Kayıp çipli kimlik kartları için ne yapılacak?

Çipli kimlik randevusu nasıl alınır?

10 Ocak 2017 19:40
-A

+A


Çipli kimlik kartları için 2 Ocak 2017'den tüm Türkiye’de başvurular yapılıyor.
Pilot çalışmanın başladığı 14 Mart 2016'dan bu yana 215 bine yakın vatandaşa yeni kimlikler dağıtıldı.
2 Ocak'tan bu yana 86 bin 894 kişi yeni kimlik kartını alabilmek için başvuru yaptı. En yoğun başvuru, 34 bin 607 kişiyle İstanbul'dan oldu. İstanbul'u 20 bin 962 kişiyle Ankara izledi. İzmir'den 12 bin 959, Antalya'dan 9 bin 185, Bursa'dan ise 9 bin 181 kişi yeni kimlik kartlarını alabilmek için başvuruda bulundu.
Müracaatlarda, nüfus müdürlüğü personelince, başvuru sahibinin T.C. kimlik numarası sorgulanarak, kimlik bilgileri ve en son aldığı nüfus cüzdanı veya kimlik kartı bilgisi kontrol ediliyor.
Kimlik kartlarını nasıl alacaksınız? İşte yapmanız gerekenler...
NASIL BAŞVURACAKSINIZ?
Kimlik kartı almak için 15 yaşından büyüklerin yurt içinde ilçe nüfus müdürlüklerine, yurt dışında ise dış temsilciliklere şahsen başvuru yapması gerekiyor. Bunun için en yakın müdürlüğe müracaat edilebileceği gibi, herhangi bir müdürlüğe de başvurulabilecek.
Başvuru için ilçe nüfus müdürlüğüne doğrudan ya da zaman kaybına sebep vermemek için randevu alarak gidilebilecek.
Randevular "https://ekimlikrandevu.nvi.gov.tr" internet sitesinden, "Alo 199" çağrı merkezinden randevu alınarak veya randevusuz ilçe nüfus müdürlüklerine, yurt dışında ise dış temsilciliklere gidilerek yapılabiliyor.
Kimlik kartı başvurusu için son 6 ay içinde çekilmiş 1 biyometrik fotoğraf ve kimlik beyanı için nüfus cüzdanı, uluslararası aile cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi, memur cüzdanı, avukat kimlik kartı veya basın kartı gibi kimlik belgesi yerine geçen fotoğraflı bir belgenin olması yeterli olacak.
Başvuru sonucunda kişiye başvuru belgesinin bir nüshası verilecek.
15 yaşını tamamlamayan çocuklar için veli veya vasileri başvuruda bulunabilecek. Talep edilmediği sürece 15 yaşını tamamlamamış çocukların kimlik kartlarında fotoğrafa yer verilmeyecek.
İlçe nüfus müdürlüğüne şahsen giderek başvuruda bulunma imkanı bulunmayanların başvuruları kendi adreslerinde alınacak.
YENİLEME ÜCRETİ NE KADAR?
Kanuni bildirim süresi dışında doğum nedeniyle düzenlenen kimlik kartı ve değiştirme nedeniyle düzenlenen kimlik kartı için 15 lira, kayıp nedeniyle düzenlenen kimlik kartı için 30 lira ödenecek.
KİMLİK KARTLARI POSTAYLA ULAŞACAK
Başvuru esnasında kimlik bilgileri kontrol edilecek, gereken alanlarda güncellemeler gerçekleştirilecek, fotoğraf taranacak, biyometrik verileri alınacak (her iki el için parmak izi, parmak damar izi, el ayası damar izi).
KİMLİK KARTLARI KAÇ YIL GEÇERLİ?
Kimlik kartının geçerlilik süresi on yıldır.
Geçerlilik süresi dolmadan kimlik kartı alınabilir mi?
Geçerlilik süresi dolmadan yeni kimlik kartı düzenlenmesi ancak kart veya yonga üzerinde yer alan bilgilerden herhangi birinin değişmesi, kart üzerinde tahrifat, kırılma, elektronik bilgi okumayı engelleyen bir durum olması, kimlik kartı ile elektronik olarak kimlik doğrulama yapılamaması, kimlik kartının kaybedilmesi veya periyodik güvenlik değerlendirmeleri sonucunda kimlik kartının kullanılmasına engel teşkil edecek bir zaafiyetin tespit edilmesi gibi haklı bir nedenle mümkündür.
Print

YORUMLAR

Facebook Yorumları
YORUM YAZ
1000

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...

ÖNE ÇIKANLAR

ANKET

Yeni Web Sitemizi Beğendiniz Mi?

  • Evet : 2515 Oy (%73)

  • Hayır : 912 Oy (%27)

ARŞİV

Hava, 10 Aralık
Alanya’deki Hava Durumu
+12

Yük.: +15° Düş.: -7°

Nem: 35%

Rüzgar: SSW - 4 KPH

                     E-GAZETE