Girişimci Adem Atbaş: “Korona virüs herkesi dijital sektöre yönlendirdi”

Korona virüs sonrası değişen dünyada dijital sektör ve yazılımcıların önemli hale geldiğini söyleyen girişimci Adem Atbaş, “Korona virüs, dünyayı dijital sektöre yönlendirdi. Pandemi sürecinde yazılımcıların önemi arttı. Yeni dönemin vazgeçilmez ilk mesleği dijital sektör oldu” dedi.

Girişimci Adem Atbaş: “Korona virüs herkesi dijital sektöre yönlendirdi”

Korona virüs sonrası değişen dünyada dijital sektör ve yazılımcıların önemli hale geldiğini söyleyen girişimci Adem Atbaş, “Korona virüs, dünyayı dijital sektöre yönlendirdi. Pandemi sürecinde yazılımcıların önemi arttı. Yeni dönemin vazgeçilmez ilk mesleği dijital sektör oldu” dedi.

29 Kasım 2020 Pazar 09:35
Girişimci Adem Atbaş: “Korona virüs herkesi dijital sektöre yönlendirdi”

Korona virüs sonrası değişen dünyada dijital sektör ve yazılımcıların önemli hale geldiğini söyleyen girişimci Adem Atbaş, “Korona virüs, dünyayı dijital sektöre yönlendirdi. Pandemi sürecinde yazılımcıların önemi arttı. Yeni dönemin vazgeçilmez ilk mesleği dijital sektör oldu” dedi.

Korona virüsle birlikte yeni dünyaya dijital sektörle geçiş yapıldığını ifade girişimci Adem Atbaş, “Elbette yaşanan birçok olumsuzluk oldu ama bunların yanında tüm sektörler, ‘dijitalleşme’ ile tanıştı. Pandemi öncesinde kredi kartıyla online alışveriş yapmaya çekinen insanlar, yeni girişimleri için öncelikle online alışveriş sürecini tamamladılar. Korona virüs, dünyayı dijital sektöre yönlendirdi. Pandemi sürecinde yazılımcıların önemi arttı. Yeni dönemin vazgeçilmez ilk mesleği dijital sektör oldu” ifadelerini kullandı.

“Yazılımcıların değeri ortaya çıktı”

Bu dönemde kendisi gibi girişimcilerin projelerine ilginin artığını belirten Atbaş, “Pandemi öncesi bazı firmalarla dijital potansiyelin farkına varılması konusunda neredeyse saatlerce süren toplantılar yapıyorduk. Artık bu durum tamamen tersine dönmüş durumda. Yazılımcıların değeri ortaya çıktı. 2022 yılında muhtemelen dijital çağın nirvanasını yaşayacağız. E-ticaretin altın yılı pandemi süreciyle başladı. Dükkanlarını kapatıp, ülkemizin en önde gelen e-ticaret sitelerine taşeronluk ve tedarikçilik yapmaya başlayan onlarca mağaza tanıyorum. İnsanlar bu süreci evlerinde özellikle dijital platformlarda geçirdi. Mobil oyunlara talep ve girişimler artmış durumda” şeklinde konuştu.

“Türkiye, başarılı işler çıkarıyor”

Kendisi gibi birçok girişimcinin mobil oyun ve uygulamaların yazılımları üzerine çalıştığını da anlatan girişimci Atbaş, “Türkiye, oyun sektörünü en başından yakalayan ve başarılı işler çıkaran ülke. Unutulmamalı ki, Pubg uygulaması da 17 yaşındaki bir gencin fikriydi ve şu anda yılda 920 milyon dolar kar eden bir uygulama haline geldi. Bunu bizim gibi birçok kurum da yapmış durumda. Bankalar, devlet daireleri, önde gelen holdingler tüm iş süreçlerini online pazarda çeviriyor, pandemi bize çok şey öğretti ama dijitale geçmekte zorlanan yapıların dijital çağ ile tanışma sürecini en hızlı şekilde sağlamış oldu” diye konuştu.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner81