Başarının sırrı ilkeli çalışma

Merhaba sevgili Haber Alanya okurları, günümüzün en önemli sorunlarından biri olan iş ve trafik kazaları sonrasında danışmanlık hizmeti veren Doğru Hasar Akdeniz Bölge Müdürü Nilfigan Aydın ile kazalar ve sonrasında yapılanlar üzerine bilgilendirici bir sohbet gerçekleştirdik.  Sabah 11.00’a randevu aldığım Nilfigan Hanım, röportaj için geldiğimde beni kapıda karşılarken, ‘Alışık olmadığım şekilde tam zamanında geldiniz’ diye gülümseyerek odasına davet etti.  Birer orta kahve eşliğinde sohbete başlarken, ben de konuya oldukça ilgi duymaya başladım. İsterseniz aramızda geçen bu güzel sohbete geçelim.  Umarım siz de hem keyif alır, hem de kafanıza takılan sorulara cevap bulursunuz.

Ayhan Çetinkaya: Efendim bize kısaca kendinizden bir bahsetseniz.

Nilfigan Aydın: 1979 Burdur doğumluyum. Yüksekokul mezunuyum ve 20 yıldır Alanya’da yaşıyorum. 13 yılı aşkın süredir Hasar Danışmanı olarak hizmet veriyorum. Alanya’da hasar danışmanı olarak hizmet veren ilk kuruluş Kaktüs Danışmanlığın kurucusuyum.

A.Ç: Peki bu sektöre nasıl girdiniz, nereden aklınıza geldi.

N.A: Alanya’da cenaze hizmetlerinde muhasebe müdürlüğü yapıyordum. Sonrasında bu iş kolunu duydum ve bu iş kolunda çalışmaya başladım. Bu bölgede olmadığını düşünerek başladım. Hasar tasfiyesi olarak geçiyor aslında.

AÇ: Yaptığınız işin resmi adı hasar tasfiyesi mi?

N.A: Evet.

AÇ: Doğru Hasar olarak kaç şubeniz var?

N.A: Akdeniz bölgesinde beş ofisimiz var. Burdur, Antalya, Alanya, Mersin, Adana illerinde hizmet vermekteyiz.

AÇ: Herkesin yaptığı işte başarı sağlamak adına belirli standartları vardır. Sizin bu işte başarılı olmanızın sebepleri nelerdir?

N.A: Öncelikle istikrarlı çalışmamız. İletişimi ön planda tutarak, belli bir plan ve program çerçevesinde ulaşabildiğimiz her kişi, her olay ve her noktaya ulaşarak, her olayın ardında oluşan mağduriyetleri çözüm odaklı çalışmamızla sonuca ulaştırmak.

AÇ: Akdeniz bölgesi sıcak bir iklime sahip. Trafik kazalarının sıcak havayla bir etkisi var mı?

N.A: Mutlaka var. Sıcak iklimlerde yaşayan insanların kanları biraz daha hızlı akıyor. Örneğin sarı ışık yanınca geçebilmek, özellikle kazaların en önemli sebebi. Yani ışık ihlali. Kısa zamanda acele verilen kararlar ve kısa zamanı değerlendirmek düşüncesi, sıcak havaların bulunduğu yerlerde daha etkendir.

AÇ: Trafik kazalarıyla ilgili aldığınız bir dosyada sıkıntı yaşadığınız etkenler nelerdir? Örneğin hangi dosyalarda mağdurlar tazminat alamıyor?

N.A: 1 Haziran 2005 yılına kadar sigorta genel şartlarında yapılan değişikliklere kadar bunlar oluyordu. Örneğin, şahıs direksiyon hâkimiyetini kaybedip kaza yapıyor ve vefat ediyor. Bunu belirtiğim tarihe kadar alabiliyorduk. Fakat sonrasında 26 Nisan 2016 tarihinde kanunda bir değişiklik oldu. O tarihe kadar muallakta kaldık. 2016 tarihinden sonra ise kişinin kendi hatasıyla oluşan kazasında hiçbir şekilde tazminat alınamıyor. Bunda bir hak mahrumiyeti konusu oldu, fakat bunun yanında sigorta primleri de yükselişe geçti.

AÇ: Şunu diyebilir miyiz, alkollü araç kullanırken yapılan bir kazada sigorta firması ödeme yapmıyor.

N.A: Can ve mal kaybına sebep olursa eğer, mağdur tarafa tazminat ödeniyor. Bahsettiğiniz konuda tazminat alabilecek kişiler yolcular ve karşı taraf oluyor. Yani mevcut kusura göre hareket ediyoruz. Kişilere göre hareket etmiyoruz. Karşı tarafın kusuru üzerine bir çalışma yöntemi belirliyoruz.

AÇ: Bölgemizde bu işi yapan firmalar çoğaldı. Fakat böyle bir konu olduğunda insanların kafasında Doğru Hasar ismi yer etmiş durumda. Bunu nasıl sağladınız?

N.A: Öncelikle doğru iletişim yöntemlerini kullanmak. Sonrasında ise referanslarımızla hareket ediyoruz. Çözülmüş bir dosya sahibini mağdur kişi rahatlıkla arayıp görüşebiliyor ve bizim hakkımızda bilgi edinebiliyor. Şeffaflık, dürüstlük, samimiyet ve güven çalışma prensibimiz. Bundan dolayı Alanya’da oluşan kazalara ait dosyaların %90’lık bir kısmını firmamız kontrol ediyor.

AÇ: Sizi diğer firmalardan ayıran en önemli özelliğiniz nedir?

NA: Kısa sürede basit çözüm. Bu da hiçbir hak kaybı yaşanmadan en üst rakamdan maddi ve manevi tazminatı almamızı sağlıyor.

AÇ: Peki, danışmanlık ücretini nasıl alıyorsunuz?

N.A: Biz danışmanlık ücreti olarak direkt bir ücret almıyoruz. Sonuç odaklı çalışmamızdan dolayı, dosyayı çözdükten sonra, belirlenen miktarı alıyoruz. Kısacası, dosya sonuçlanmadan mağdur taraf hiçbir ödeme yapmıyor. %25 üzerinde yapılan anlaşmaların hiçbir yasal değildir. Bu konuda yasal sınır %25’tir. %25’in aşağısı ise kişiler arasında yapılan anlaşmalara dahildir.

AÇ: Sadece trafik kazalarıyla ilgili çalışma yapmıyorsunuz. Başka hangi mağduriyetlerde çalışmalarınız var?

NA.: Sigorta kapsamında oluşabilecek her türlü kazaya dair çalışma yapıyoruz. Yangın, iş kazası, deprem gibi durumlarla da ilgili çalışmalarımız var. Ana noktamız sigorta kapsamında yaşanan her türlü insani hasara bakıyoruz. Bunun yanında araç değer kayıplarıyla da ilgileniyoruz.

N.A: Can kaybının dışında maddi hasarlarda sigorta şirketiyle mağdur kişi arasındaki bir noktadayız. Dolayısıyla mağdurun yanında olup, mağdurun haklarını sigorta şirketlerine karşı koruyoruz. Örneğin, 100.000 TL’lik bir evde meydana gelen bir yangını ele alacak olursak, ev sigorta kapsamında. Sigorta şirketi bunun 30.000 TL’lik kısmını karşılarım diyor. Aradaki 70.000 TL’lik kayıpla ilgili de biz devreye giriyoruz.

AÇ: Bir dosya ortalama ne kadarlık bir zamanda çözüme kavuşuyor?

N.A: Her dosya kendine özeldir. Her sigorta firmasındaki çalışma süresi, firmaya göre değişiyor. Örnek vermek gerekirse, bir vefat dosyasını 14 ile 45 gün aralığında çözüme ulaştırabiliyoruz. Yaralanmalarda ise bu süre 3 ile 6 ay arasında değişebiliyor. Bunun sebebi de yaralanan şahıs hakkında alınan sağlık raporunu içeren durumlar. Kişinin iyileşme süreci burada önemli bir konu.

AÇ: Dosyaların başlangıcında ücret almadığınız söylemiştiniz. Tazminat süresi sonuçlanana kadar da sizim belli bir çalışmanız oluyor. Bu yapılanlarla ilgili bir ücret talebiniz oluyor mu?

N.A: Hayır. Dosya sonuçlanana kadar böyle bir durum olmuyor. Fakat küçük miktarlı dosyalarda, dosya sahibi ile irtibatımız doğrultusunda bazı masraflarımızı alabiliyoruz.

AÇ: Mağdurlar tazminatlarını nasıl alıyor?

N.A: Tazminatlar doğrudan mağdurun hesabına aktarılıyor.

AÇ: Sigorta şirketleriyle sıkıntı yaşıyor musunuz?

N.A: Vefatlarda geriye dönük, yani 2005 yılına kadar tazminat alınabiliyor. Bu da sigorta şirketlerinin öz kaynaklarına dokunuyor. Bu noktadan bakınca sigorta şirketleri bizlerden pek hoşlanmıyor.

A.Ç: Peki kasko yaptırırken neyi gözden kaçırmamak gerekiyor?

N.A: Kişiler araç sigortası ya da kasko yaptırırken yapılan sözleşmelerde manevi tazminat kısmına özellikle dikkat etmeliler. Maddi kasko zaten ödeniyor. Kişinin ruhsal zararı için manevi sigorta şart.

AÇ: Mesela 14 yaşındaki bir araca kasko yapılamıyor. Bu durum nasıl çözülüyor?

N.A: Sigorta şirketleri maddi zararı karşılıyor. Fakat manevi tazminat konusuna gelince o da bir avukat aracılığıyla çözüme kavuşturulmalı. Sigorta üzerinden takip edemediğimiz konularda mağdurları hukukçulara yönlendiriyoruz. Kasko yapılamayan araçlarında zaten Trafik Sigortası yapması gerekiyor. Sonuçta bir sigorta şirketi ile araç sahibi çalışmak zorunda .

A.Ç :Peki,  bu güzel sohbet için teşekkür ederiz. Aklıma takılan birçok noktaya açıklık getirdiniz. Sizlere bundan sonraki iş ve özel yaşamınızda başarılar dilerim.

N.A: bize vakit ayırdığınız için biz size teşekkür ederiz.  Kahvemiz her zaman mevcut yine bekleriz.

Bu veda konuşmalarının ardından Doğru Hasar ofisinden ayrılırken, kaza mağdurları için pek çok

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner25

banner12

banner28

banner26

banner11

banner27