Şencan vatandaşları uyardı

Tüketici Hakları Derneği Alanya Şubesi Başkanı Cemal Şencan, Alanyalıların günlük yaşamlarında karşılaşabileceği sorunlar ve çözümlerine ilişkin bir dizi önerilerde bulundu.

Şencan vatandaşları uyardı

Tüketici Hakları Derneği Alanya Şubesi Başkanı Cemal Şencan, Alanyalıların günlük yaşamlarında karşılaşabileceği sorunlar ve çözümlerine ilişkin bir dizi önerilerde bulundu.

18 Şubat 2018 Pazar 18:06
Şencan vatandaşları uyardı

Satın alınan tüm ürünlere ait satış fiş veya faturanın alınması gerektiğini hatırlatan Şencan "Özellikle garanti kapsamında olan faturalarınızı mutlaka saklayınız. Satın aldığınız bir ürünün açılmamış, orijinal ambalajlı olduğuna dikkat ediniz. Ürüne ait Türkçe kullanma kılavuzu ve onaylı garanti belgesinin olup olmadığını kontrol ediniz. Satın aldığınız ve arızalanan bir ürüne ait bulunduğunuz yerde yetkili servisi yok ise, muhatabınız ürünü aldığınız satıcı firmadır. Satıcı firmaya bu nedenle kargo bedeli dahil hiç bir ücret ödemek zorunda değilsiniz. Ürünü teslim ettiğinizde, ürün teslim formuna ne tür bir arıza olduğunu ve teslim tarihini mutlaka yazınız ve bir örneğini saklayınız. Aldığınız bir ürün ilk altı ay içerisinde sizden kaynaklı olmayan bir arıza yaparsa ve üründen beklediğiniz faydayı alamıyorsanız bu ürünü iade ederek, yenisini yada ödediğiniz bedeli isteme hakkınız olduğunu unutmayınız. Ürününüz arıza yaptığında yetkili servisten mutlaka servis raporu alınız ve saklayınız. Zira üründen beklediğiniz faydayı alamıyor ve satıcı firma tarafından sorununuz çözülemiyor ise, servis belgeleri, garanti belgesi ve faturanız ile birlikte derneğimize başvurunu” dedi. 

‘HAK ARAMA HAKKINIZI KULLANAMAZSINIZ!’
Konuşmasına devam eden Şencan şunları söyledi: “Aldığınız gıdaların ambalajlarında zorunlu olarak bulunması gereken üretim ve son kullanma tarihleri ile birlikte içindeki katkı maddelerinin açıkça yazılmış olmasına dikkat ediniz. Özellikle süt ve süt ürünleri alırken ambalajı kabarmış ürünleri almayınız. Onarım için yetkili servise verdiğiniz bir ürün, 20 iş günü (hafta sonu ve resmi tatiller hariç) içerisinde onarılarak size iade edilmemiş ise; servise verirken aldığınız makbuz ve faturasını (garanti kapsamında olsun veya olmasın) ibraz ettiğiniz taktirde, ürünün yenisini veya ödediğiniz bedeli talep etme hakkınız olduğunu unutmayınız. Evinizde, apartmanınızda veya işyerinizde yaptıracağınız boya, badana, elektrik, sıhhi tesisatı, çelik kapı gibi işçilik ve malzeme yoğun işleriniz için yüklenici firma ile mutlaka detaylı sözleşme yapınız. Yapacağınız sözleşmede tüm özellikler mutlaka yer almalıdır. Aksi halde ‘Hak arama’ hakkınızı kullanamazsınız. Kapınıza yada işyerinize gelen pazarlamacılardan zorunlu olmadıkça alışveriş yapmayınız. Zira aldığınız ürünün satış sonrası hizmetlerinden yararlanamayabilirsiniz. Mobilya türü alışverişlerinizde, aldığınız ürünün tüm özelliklerini (markası, cinsi, miktarı, rengi, kod numarası, bedeli, teslim şekli, ödeme şekli gibi) detayları içeren işletme tasdikli sipariş sözleşmesi yapınız ve bir örneğini saklayınız. Ürünlerin evinize eksiksiz olarak teslim edilmesi sırasında sipariş fişinize bakarak teslim alınız. Değişik ürünler geldi ise geçici de olsa kabul etmeyiniz.”

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner81