Turizm

‘2017 parlak değil’

Turizmciler, iki yıl öncesine kadar kültür turizminde Türkiye’nin en önemli müşterileri arasında yer alan Japon turistleri geri getirmenin yollarını arıyor. Türkiye Otelciler Birliği’nin raporuna göre, bu pazarda 2017 yılı için iyimser beklentiler minimumda. Ancak güvenlik algısının yeniden iyileştirilmesi durumunda geri dönüşün başlayabileceği belirtiliyor.

‘2017 parlak değil’

8 Kasım 2016 22:05
-A

+A

Turizmciler, iki yıl öncesine kadar kültür turizminde Türkiye’nin en önemli müşterileri arasında yer alan Japon turistleri geri getirmenin yollarını arıyor. Türkiye Otelciler Birliği’nin raporuna göre, bu pazarda 2017 yılı için iyimser beklentiler minimumda. Ancak güvenlik algısının yeniden iyileştirilmesi durumunda geri dönüşün başlayabileceği belirtiliyor.
Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB), geçen yıla kadar Türkiye’nin kültür turizminde en büyük pazarlarından biri olan Japonya’yı mercek altına aldı. Turizmciler bu pazarda eski günlere dönüşün yollarını ararken, Ani Ören Yeri’nden Nemrut’a, Mevlana Müzesi’nden Truva’ya, Göbeklitepe’den Efes’e kadar her yerde görmeye alışık olduğumuz Japon turist sayısında gelecek yıl da artış beklenmiyor. Japonya’nın en önemli turizm buluşması olarak kabul edilen JATA Turizm Fuarı, Japonya’nın başkenti Tokyo’da kısa bir süre önce gerçekleştirildi. TÜROB’un da katılım gösterdiği fuarda, ziyaretçilerin büyük bölümünün ‘güvenlik’ konusunda bilgi talebinde bulunduğu gözlenirken, fuar sonrası TÜROB tarafından Japonya pazarına yönelik bir rapor hazırlandı.
 HANUTÇULAR BÜYÜK SORUN
Güncel gelişmelere son derece duyarlı Japon halkının ülkemizde ve bölgemizde meydana gelen terör eylemlerinden haberdar olduklarının gözlendiği belirtilen TÜROB raporunda, diğer önemli bir konunun ise Japon turistlerin ülkemizde karşılaştıkları hanutçulara yönelik şikayet ve yakınmalar yönünde olduğuna dikkat çekildi. Raporda altı çizilen konular ve bu pazarın geri kazanılması için TÜROB tarafından sunulan öneriler özetle şöyle:
* Seyahatte önceliği ‘güvenlik’ olan Japon halkı, ülkemizde ve yakın coğrafyamızda meydana gelen terör eylemleri neticesinde büyük ölçekte ülkemizi seyahat planlarından çıkardı. 2016 yılı Ocak-Ağustos döneminde ülkemizi ziyaret eden Japon turist sayısı yüzde 57 oranında azaldı.
* Japon pazarı, kendine has özellikleriyle sürdürülebilir turizmin gelişimi ve turizm gelirinin bölgelere ve sezonlara yayılması açısından ülkemiz için önemli bir pazar olma niteliği taşıyor. Söz konusu pazarda ürün çeşitlendirmesi yoluna gidilmesinin, bu amaçla kültür turizminin yanı sıra termal turizm, sağlık turizmi, golf turizmi, kongre turizmi, kış turizmi ve eko-turizm alanlarında var olan talep ve potansiyelin ülkemize yönlendirilmesi için tanıtım faaliyetleri gerçekleştirilmesi yararlı olacaktır.
*Japonya’da tanıtımdan çok ülkemize yönelik algıyı pozitife çevirecek profesyonel halkla ilişkiler çalışması yürütülmesinin önemli ve gerekli olduğu görülüyor.
 
Facebook'ta paylaş butonu
Print

YORUMLAR

Facebook Yorumları
YORUM YAZ
1000

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...

Avrupalı turist  neden gelmiyor?

Avrupalı turist neden gelmiyor?

00:07 - 28 Kasım 2016

Turizme  Vali dopingi

Turizme Vali dopingi

22:49 - 22 Kasım 2016

BÜYÜK REKLAM

BÜYÜK REKLAM

11:53 - 21 Kasım 2016

2017 hedefi:  en az zarar!

2017 hedefi: en az zarar!

18:26 - 16 Kasım 2016

ÖNE ÇIKANLAR

ANKET

Yeni Web Sitemizi Beğendiniz Mi?

  • Evet : 2386 Oy (%73)

  • Hayır : 877 Oy (%27)

ARŞİV

Hava, 10 Aralık
Alanya’deki Hava Durumu
+12

Yük.: +15° Düş.: -7°

Nem: 35%

Rüzgar: SSW - 4 KPH

                     E-GAZETE